Pink Crocs, rózsaszín X-box konzol, Barbie ruhák a Primarktól a Prada-ig, Pink Burger és még sorolhatnánk. Közel 100 együttműködés született különböző márkák, valamint a Warner Bros. és a Mattel játékgyártó között.
Ezek után nem kérdés, hogy az ikonikus Greta Gerwig rendezte Barbie film a várakozásoknak megfelelően óriási sikerrel debütált, hiszen átgondoltan és jól megtervezetten lett beharangozva, így nemcsak a mozivásznakon hódított, hanem a marketing világában is új lehetőségeket teremtett.
A film hatására rengetegen csatlakoztak a Barbie hype-hoz, és mindannyian szeretnének csípni egy szeletet belőle. A felhasználók az élményből, míg a márkák a sikerből és a figyelemből akarnak részesedni.
De mit tanulhatunk ebből, mint marketing ügynökség? Érdemes felugrani a trendekre? És ha igen, akkor mindegyikre?
Nézzük meg!👇
Elhoztuk nektek pár személyes kedvencünket:
Lovagoljuk meg az aktuális trendet
A Barbie film példája azt mutatja, hogy érdemes felülni az olyan trendekre, amelyek körül erős érdeklődés alakul ki. A film egyedi és modern megközelítése azonnal magával ragadta a közönséget, így a kampányok és tartalmak is hatalmas figyelmet kaptak. Többféle módon csatlakozhatunk a trendhez, attól függően, mennyire tudunk azonosulni vele, ami jelen esetben a női szerepvállalásról szól. Míg a HGTV kreatív tartalommal csatlakozott be addig a Béis és a NYX Professional Makeup nagyobb szeletetet hasítottak, és limitált kiadású termékeket dobtak a piacra.
Ilyen stratégiával taroltak a limitált kiadású termékek
Rózsaszín bőrönd, nem csak Barbie kedvelőknek.
Shay Mitchell ismét nagyot alkotott és időben márkájával a Béis-szel, ami egy divatos és funkcionális utazási kiegészítőket gyártó márka. A limitált kiadású Barbie film ihlette bőrönd kollekció remekül lett beharangozva, már a film érkezése előtt, hiszen június 22-én, tehát majdnem 1 hónappal a bemutató előtt már elkezdődött az új termékek kommunikációja a közösségi oldalakon, bár burkolt verzióban, teaserként. Majd egy nappal a film megjelenése előttre tervezték be a termékek piacra kerülését. A jól megtervezett kampány akkora sikert aratott, hogy már újabb Barbie bőröndöket terveznek, ami előrendeléssel is csak 2024-ben lesz elérhető.
Sminkpaletta Barbie módra a NYX-től
A sminkvilág sem maradhatott ki a Barbie film hatásából. A NYX Cosmetics sminkpalettát dobott piacra, amely színekben és témában is a film hangulatát hozza vissza. Izgalmas árnyalatok, kreatív csomagolás, ezt kínálta ez a limitált számú paletta, amelynek kommunikációját már június 28-án elkezdték. Ez láthatólag egy jóval “agresszívebb” kampánysorozat, mint például a Béis, hiszen itt konkrétan az egész Instagram feed a film megjelenéséig pinkbe borult!
Voltak, akik nagyban játszottak
Egy együttműködés keretein belül megépült a Barbie Dreamhouse Malibuban, amely helyet kapott az Architectural Digestben is, ami a kiváló építészek és tervezők munkáit mutatja be. Aztán az Airbnb-vel kötött ötletes partnerség révén néhány szerencsés rajongó lehetőséget kapott arra, hogy saját maga is Barbie villájában szálljon meg.
Születtek azért egyszerűbb, mégis hatásos megoldások is
Az Aldi Magyarország is beszállt a játékba Facebookon, egy egyszerű megoldással, ami a közösség figyelmét ennek ellenére is felkeltette. Számos kommenttel, Barbie giffel és 2 ezer like-kal jelezte a követők a tetszését.
A kanadai Ikea is gyorsan kapcsolt, és kihasználta a trendet, még ha csak egy rövid videós poszt erejéig is, de az elég ütős és kreatív lett szerintünk a végkifejlet, ami Ikeásan mutatja be, ahogy Barbie végiggördül az üzleten.
Miért jó kihasználni ezeket a trendeket?
Azzal, hogy gyorsan reagálva egy-egy trendre, terméket dobunk ki, vagy kreatív ötlettel állunk elő segít, hogy:
🎯 szélesebb célközönséget szólítsunk meg,
🗣️ nagyobb elérést generáljunk használva az adott hashtageket, filmzenéket,
✌️ közösségi aktivitást váltsunk ki.
Mit tanulhatunk ebből?
Ha egy videót már 3-5x dob fel a TikTok, ha minden ismerősöd csak arról a témáról posztol, az eléggé trend gyanús. Készülj fel időben, és legyél az élen. Implementáld az ötleteid, és teremts egyedi értéket, kihasználva a trend körüli hype-ot. Légy merész és kreatív, legyenek innovatív ötleteid és alkalmazkodj gyorsan!
Megmutatjuk, mi hogyan csatlakoztunk a trendhez:
🐝 a Beeward általunk fejlesztett motivációs rendszerével például játékos módon hívtuk fel a figyelmet a film mondanivalójára
🎥 míg a saját TikTok videónkkal szakmai tartalmat helyeztünk szórakoztató formába