A felhasználói viselkedés vizsgálata

YCO
YCO

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    A felhasználói viselkedés elemzése nagy kihívásokat rejt magában, nézzük meg mik ezek!

    Az online kiskereskedelem 2014 óta tartó folyamatos fejlődése a tavalyi év lezárásainak köszönhetően még nagyobb lendületet vett globális szinten. A fogyasztók korlátozott lehetőségei a költéseket online irányba mozdították el világszerte, mely tendencia – a szakértők szerint – 2023-ig biztosan tartós marad.

    Ez a fejlődés pedig többféle kihívás elé állította a kereskedőket, legyenek új belépők vagy már webáruházzal/ weboldallal rendelkezők. Az egyik ilyen kihívás a felhasználók viselkedésének ismerete és beépítése a működésükbe.

    Miért fontos a felhasználói viselkedés ismerete?

    Felhasználói viselkedés alatt értünk minden olyan tevékenységet, amit a látogatók tesznek meg a weboldalon töltött idő alatt. A weboldal által nyújtott élmény rendkívül fontos. Ez a fajta élmény határozza meg, hogy visszatérnek-e hozzánk, és esetleg más oldalakon bátran hivatkoznak ránk. Ahhoz, hogy az elégedettséget elérjük a felhasználóknál, folyamatosan azon kell dolgoznunk, hogy jobb és jobb legyen weboldalunk. Ennek egyik alapja a folyamatos monitorozás, annak érdekében, hogy hamarabb felismerjük a problémákat, és időben kijavításra is kerüljenek.

    Ha egy induló weboldalról beszélünk, amivel először találkoznak a látogatók különösen nagy hangsúlyt kell fektetnünk a vizsgálatokra. Elengedhetetlen, hogy az általuk megismert felhasználói útvonalakat elemezzük és úgy alakítsuk át, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt tudjuk nyújtani számukra.

    Hogyan mérjük a felhasználók viselkedését?

    Fontos átlátni, kik látogatják az adott weboldalt, hogyan jutnak el oda, és milyen tevékenységet végeznek rajta. Ennek egyik alap eszköze a Google Analytics. Segítségével nem csak azt tudhatod meg, hogy a látogatók hány százaléka használt mobil vagy asztali eszközt, miközben az oldaladat böngészte, de akár azt is végigkövetheted, hogy hol léptek be az oldalra és hol hagyták el. A számok elemzése azonban nem ad teljes képet a felhasználók viselkedéséről. Az Analytics felületén a felhasználókhoz való hozzáférése korlátozott, és nehezen tudjuk megérteni a viselkedésüket és hogy valójában mit keresnek.

    A miértek feltárása a hőtérképes vizsgálatok segítségével lehetséges. A vizsgálat során képernyőfelvételek alapján elemezhető a felhasználói viselkedés és a valós elköteleződés. Kattintások, koppintások és görgetések megjelenítésével mélyebben megérthető egy-egy felhasználó.

    Hojtar

    A marketing szakma által kiemelten kedvelt Hotjar segítségével nem csak megfigyelni tudod a látogatókat, de akár 1-1 kérdést is feltehetsz nekik, amelyek újabb segítséget nyújtanak számodra a változtatások szükségességét illetően.

    A vizsgálat előnyei:

    • Első kézből nyerhetünk betekintést abba, ami az embereket érdekli, vonzza vagy figyelmen kívül hagyja.
    • Azonosítani tudjuk azokat az útvonalakat ahol a felhasználók elakadnak, küzdenek, összezavarodnak vagy elhagyják az oldalt.
    • Könnyebb megértést biztosít az esetlegesen felmerülő problémák esetén.
    • Javíthatók a navigációs pontok.

    A felhasználói viselkedés elemzéséhez fontos, hogy mind a két módszertant ismerjük és használjuk, hisz egymás nélkül csak felületesen ismerhetők meg a látogatói útvonalak. A kvantitatív adatok és a vizualizáció segítségével a felhasználók jobb megértését érjük el, és ezáltal képesek leszünk arra, hogy olyan tartalmakat és weboldal elemeket tegyünk a látogatók elé, amelyekre valójában vágynak.

    Ha szeretnéd Te is megérteni a felhasználóidat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és elemezzük őket együtt! 📧🙌

    Legutolsó bejegyzéseink

    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!