A felhasználói viselkedés vizsgálata

YCO
YCO

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    A felhasználói viselkedés elemzése nagy kihívásokat rejt magában, nézzük meg mik ezek!

    Az online kiskereskedelem 2014 óta tartó folyamatos fejlődése a tavalyi év lezárásainak köszönhetően még nagyobb lendületet vett globális szinten. A fogyasztók korlátozott lehetőségei a költéseket online irányba mozdították el világszerte, mely tendencia – a szakértők szerint – 2023-ig biztosan tartós marad.

    Ez a fejlődés pedig többféle kihívás elé állította a kereskedőket, legyenek új belépők vagy már webáruházzal/ weboldallal rendelkezők. Az egyik ilyen kihívás a felhasználók viselkedésének ismerete és beépítése a működésükbe.

    Miért fontos a felhasználói viselkedés ismerete?

    Felhasználói viselkedés alatt értünk minden olyan tevékenységet, amit a látogatók tesznek meg a weboldalon töltött idő alatt. A weboldal által nyújtott élmény rendkívül fontos. Ez a fajta élmény határozza meg, hogy visszatérnek-e hozzánk, és esetleg más oldalakon bátran hivatkoznak ránk. Ahhoz, hogy az elégedettséget elérjük a felhasználóknál, folyamatosan azon kell dolgoznunk, hogy jobb és jobb legyen weboldalunk. Ennek egyik alapja a folyamatos monitorozás, annak érdekében, hogy hamarabb felismerjük a problémákat, és időben kijavításra is kerüljenek.

    Ha egy induló weboldalról beszélünk, amivel először találkoznak a látogatók különösen nagy hangsúlyt kell fektetnünk a vizsgálatokra. Elengedhetetlen, hogy az általuk megismert felhasználói útvonalakat elemezzük és úgy alakítsuk át, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt tudjuk nyújtani számukra.

    Hogyan mérjük a felhasználók viselkedését?

    Fontos átlátni, kik látogatják az adott weboldalt, hogyan jutnak el oda, és milyen tevékenységet végeznek rajta. Ennek egyik alap eszköze a Google Analytics. Segítségével nem csak azt tudhatod meg, hogy a látogatók hány százaléka használt mobil vagy asztali eszközt, miközben az oldaladat böngészte, de akár azt is végigkövetheted, hogy hol léptek be az oldalra és hol hagyták el. A számok elemzése azonban nem ad teljes képet a felhasználók viselkedéséről. Az Analytics felületén a felhasználókhoz való hozzáférése korlátozott, és nehezen tudjuk megérteni a viselkedésüket és hogy valójában mit keresnek.

    A miértek feltárása a hőtérképes vizsgálatok segítségével lehetséges. A vizsgálat során képernyőfelvételek alapján elemezhető a felhasználói viselkedés és a valós elköteleződés. Kattintások, koppintások és görgetések megjelenítésével mélyebben megérthető egy-egy felhasználó.

    Hojtar

    A marketing szakma által kiemelten kedvelt Hotjar segítségével nem csak megfigyelni tudod a látogatókat, de akár 1-1 kérdést is feltehetsz nekik, amelyek újabb segítséget nyújtanak számodra a változtatások szükségességét illetően.

    A vizsgálat előnyei:

    • Első kézből nyerhetünk betekintést abba, ami az embereket érdekli, vonzza vagy figyelmen kívül hagyja.
    • Azonosítani tudjuk azokat az útvonalakat ahol a felhasználók elakadnak, küzdenek, összezavarodnak vagy elhagyják az oldalt.
    • Könnyebb megértést biztosít az esetlegesen felmerülő problémák esetén.
    • Javíthatók a navigációs pontok.

    A felhasználói viselkedés elemzéséhez fontos, hogy mind a két módszertant ismerjük és használjuk, hisz egymás nélkül csak felületesen ismerhetők meg a látogatói útvonalak. A kvantitatív adatok és a vizualizáció segítségével a felhasználók jobb megértését érjük el, és ezáltal képesek leszünk arra, hogy olyan tartalmakat és weboldal elemeket tegyünk a látogatók elé, amelyekre valójában vágynak.

    Ha szeretnéd Te is megérteni a felhasználóidat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és elemezzük őket együtt! 📧🙌

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!