Mindenki szeretne nagyobb/jobb eredményeket elérni, és azt gondolják legtöbben, hogy ez csak a pénztől függ. Pedig a vevőszerzésnek van egy másik útja is.
Nagy eséllyel több vevőt tudunk bevonzani, ha fantáziánkat állítjuk a középpontba, és arra törekszünk, hogy mások legyünk inkább, minthogy mindenkinél jobbak. Ezen kívül van még számos más lehetőségünk is, amin ha dolgozunk, nem lehet gond a vevőszerzés. Mutatjuk hogyan lehetséges ez:
Álljunk a vevő útjába
Persze módjával, és ne nyomuljunk túlságosan, hiszen ez balul is elsülhet, de legyünk a szeme előtt, és jussunk eszébe, ha velünk kapcsolatos szolgáltatás/termék után keresne. Rendszeres kampányokkal ezt könnyen elérhetjük, de az is fontos, hogy legyen ezen kívül is aktivitásunk a közösségi médiákon.
Affiliate partnerek bevonása
Nem elhanyagolható, hogy legyenek olyan kapcsolataink, akik szívesen válnak ebben társunkká, és akár blogjukban hivatkoznának ránk. Akár egy-egy kampányba is bevonhatjuk őket egy kuponkódos módszerrel. Ide tartozik pl. a SPAR-nak és JBL-nek a pontgyűjtő programja, az IKEA Family kártyája és a Rossmann+ kártya is. Ezek mellett nem is gondolnád, de a tetőépítésnél is megjelent már ez a lehetőség, például a Terrán Kincsesház is ilyen.
Legyünk mások!
Ha szeretnénk több időt, és pénzt spórolni, mozgassuk meg kreativitásunkat és találjunk ki valami olyat, amivel a versenytársak nem tudják felvenni a harcot. Legyünk érdekesek, legyünk akár csak egy kicsit is mások.
Legyen szó kommunikációról, ügyfélkezelésről, vagy egy termékről. Ha mások vagyunk, az fel fog tűnni közönségünknek, és viszik tovább a hírt barátaiknak, rokonaiknak, vagy akár a szomszéd néninek.
Ne féljünk a vevőinktől. Természetes, hogy nem létezik mindenkit megérintő üzenet, de akikhez el kell, hogy érjen, azokhoz el fog, és pont ezt fogják szeretni bennünk, hogy merünk mások lenni.
Tartsuk szem előtt, hogy az emberek, nem egy terméket/szolgáltatást vesznek, hanem legtöbb esetben egy ideát.
Ne üljünk a babérjainkon, ha megtörtént a vásárlás
Ha már eljutottak a vásárlásig, nem hagyhatjuk csak úgy útjukra menni vásárlóinkat. Fontos, hogy ne üljünk ilyenkor a babérjainkon, hanem kísérjük ezentúl őket akár egy emailes utókövetéssel, akár egy klubtagsági, vagy törzsvásárlói program keretében. Adjuk meg nekik a lehetőséget, hogy érezzék a valahova tartozás élményét, és jutalmazzuk őket kedvezményekkel, kuponokkal. Persze csínján ezekkel is. A lényeg, hogy ne engedjük el a kezüket, és ne adjunk rá esélyt, hogy másnál kopogtassanak. Érzékeltessük vevőinkkel, hogy törődünk velük.
Számít vevőink véleménye
…és ezt mutassunk is ki feléjük, akár egy kérdőíves megkérdezéssel, ahol elmondhatja miért döntött mellettünk, vagy épp miért nem ránk esett a választása. Tanuljunk tőlük, és akár osszuk is meg véleményüket oldalunkon.