5 nap alatt 100 millió felhasználó. Tudnak nekünk újat mutatni a több mint 10 éve futó alkalmazás fejlesztői? Nézzük, mivel hozott izgalomba mindenkit az Instagram újdonsült kistestvére, a Threads!
A kezdeti siker és érdeklődés, több mint egy hónap távlatából már bőven csillapodni látszik, azonban ilyen eléréseket korábban még egy social media platform sem produkált kevesebb mint egy hét leforgása alatt. Legközelebbi versenytársa a ChatGPT volt, ám jelentős lemaradással neki 2 hónapra volt szüksége ekkora figyelem kiépítéséhez.
Mi is az a Threads?👇
Az Instagram Threads egy szövegközpontú platform, ahol teret nyerhetnek a hosszabb, akár 500 karakteres leírások, amiket színesíthetünk:
- hivatkozásokkal
- képekkel
- akár 5 perc hosszúságú videókkal is.
Egy újdonsült kreatív térként értelmezhető, ahol az Instagram eddigi közössége még színesebben fejezheti ki magát. Az applikáció egyértelműen az X (korábban: Twitter) versenytársaként lépett a reflektorfénybe, melyet megfelelő stratégiával akár ki is billenthet jelenlegi pozíciójából.
A július 5-én debütáló applikáció napok alatt hatalmas népszerűségre tett szert, melyet elősegített többek között, hogy jelenleg is hódít nagytestvére az Instagram, így az ő hírnevében úszva felhasználók tömegét csábította el.
A Threads látogatóinak száma azonban mégis korlátozott, ugyanis az Európai Unióban uralkodó adatvédelmi törvények, vagyis a GDPR miatt nem hozzáférhető ezen régióban.
Minden, amit tudnod kell a Threads-ről!
- Már meglévő Instagram felhasználóként a bejelentkezés során csupán pár kattintással összekapcsolható a két fiók. (Ha pedig nincs még profilod egyszerűen létrehozhatsz egyet)
- Az általad követett profilokat kedved szerint szintén átvezetheted erre a felületre, mindössze egy kézmozdulattal.
- A regisztráció után közvetlenül olvashatod is a kedvenceid által megosztott változatos gondolatfoszlányokat.
A Threads eszméi alapján a platformot a felhasználók fogják kedvükre alakítani, és egy hatalmas játszótérként szolgál majd az online tér szereplőinek. Közösségként dönthetnek arról, hogy milyen értékeket szeretnének képviselni.
Az Instagramról jó pár funkciót adaptáltak a fejlesztők, így megtalálható a like, a hozzászólás és a megosztás gomb is, azonban hashtageknek búcsút mondhatunk. Megjelentek azonban új lehetőségek is, repostolhatunk már meglévő tartalmakat, személyre szabhatjuk a feed bejegyzéseinek sorrendjét, valamint szabályozhatjuk a saját profilunk megjelölésére vonatkozó kritériumokat is.
Ha szeretnél naprakész lenni a gyerekcipőben járó pletykákkal, vagy megosztanád gondolataidat az éppen debütáló sorozatokról, esetleg nyomon követnéd a legfrissebb trendeket, akkor a Threads egyértelműen a neked való platform, már csak ki kell várni, amíg itthon is elérhetővé válik.
Az early bird trendkövetők már ki is rakták első posztjukat a platformon
A Netflix tökéletesen használta az új felületre a szinte mindenki által ismert, ikonikus meme-ként használt Pablo Escobar jelenetet, illetve az EasyJet is hamar ráérzett a platform hangulatára:
Az említett vállalatokon felül persze rengetegen csatlakoztak, különböző celebek, köztük Gordon Ramsay és Jennifer Lopez ezenkívül szolgáltató cégek is úgy mint az Aldi, a Gymshark és még a Duolingo is. Az egyre népesebb felület növekedése jelenleg lecsillapodott, azonban a folyamatos fejlesztések tartogathatnak még meglepetéseket a kíváncsi online fogyasztóknak.
Hogyan használhatjuk vagy akár élvezhetjük közösségi média ügynökségként a platformot? 👋🏻
A platform leginkább mikroblogolásra alkalmas, így egy-egy frappáns bejegyzés közlésével vagy populáris témák felvetésével lehet érvényesülni. Ezen felül feltérképezhetjük fogyasztóink szokásait és az őket leginkább izgalomban tartó témaköröket. A szerzett információk adaptálásával szolgáltatásainkat, termékeinket még inkább a célzott piaci szegmensre szabhatjuk, így hosszú távon akár jelentős növekedésre is szert tehetünk.
Mégis mennyi előnyt rejteget magában a Threads? Mrwhosetheboss alábbi videójában személyes tapasztalatait is megosztja, így nem kell tovább a sötétben tapogatózni:
Felvesszük a lépést az új platformmal?
Nem kérdés, hogy a Meta-család legifjabb tagjában még rengeteg potenciális lehetőség rejlik, valamint a felhasználók is bőven kísérletezhetnek a felület sokszínűségével.Mivel mi még nem láthattuk és használhattuk a platformot ezért konkrét kijelentést nem tehetünk, viszont a rendelkezésünkre álló információk alapján biztosan felvesszük majd a ritmust és kipróbáljuk mi is. Arról pedig, hogy hogyan vált be, a későbbiekben beszámolunk. Te kipróbálnád az új köntösbe bújtatott üzenőfalat?