Lady Whistledown naplójából: A Bridgerton sikeres marketing stratégiája

Gellén Liza
Gellén Liza
the marketing strategy of bridgeton

Tartalomgyártóként szenvedélyesen követi a legújabb trendeket és tudja, mitől döglik a légy TikTokon. Specialitása a tartalmak összeállítása, scriptek írása és a tudatos tervezés, aminek az eredménye a minőségi tartalom.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Hogyan válhat egy drámasorozat kirobannó sikerré?
    A válasz egyszerű: egy komplex marketing stratégiával.

    Tehát legkedvesebb Olvasó, foglalj helyet egy pihentető székben, és élvezd ezt az olvasmányt!

    A Bridgerton Netflix sorozat, amely Julia Quinn népszerű könyvsorozata alapján készült, hatalmas sikert aratott világszerte és azonnal a streaming platform egyik legnézettebb műsorává vált. A Bridgerton sikeréhez viszont nagymértékben hozzájárult a jól kidolgozott marketing stratégia, amely különböző csatornákon keresztül érte el a közönséget.

    Nem lehet elég korán kezdeni👇

    A sorozat előzetesei és teaserei stratégiailag úgy lettek időzítve, hogy fokozatosan növeljék a várakozást. A teaserek nemcsak a látványos jelmezeket és díszletet mutatták be, hanem a karakterek háttere is előtérbe került, felkeltve a közönség érdeklődését. Az új évadok előkészítése és promóciója szintén fontos eleme volt a hosszútávú siker biztosításának. Nem volt ez másképp a  3. évad érkezése előtt sem, ahol a nézők talán végre megkapják azt, amire az első évad óta epekedve várakoztak.

    Platformspecifikus kommunikáció mesterfokon🔥

    A Netflix platformspecifikus tartalmakkal látta el a felhasználókat, mely remek stratégiának bizonyult, hiszen még több helyen találkozhattak a nézők izgalmas posztokkal.

    A Twitter esetében nem csak posztokat osztott meg a streaming szolgáltató, de figyelte a legjobb tweet-eket a felhasználóktól és bátran közölte újra azokat:

    Instagramon interaktív tartalmak, mint szavazások, kihívások és kérdezz-felelek események bevonásával sikerült a nézőket még jobban involválni, a kreatív posztok mellett.

    A #Bridgerton és #LadyWhistledown hashtagek alatt pedig közel 1 millió tartalom született, melyek tovább növelték a sorozat népszerűségét. Ezek között számos UGC (felhasználó által készített) tartalom is megjelent.

    Végül a TikTok-on vicces, és érdekes tartalmakkal, belsőséges interjúkkal szolgálta ki az Bridgertonra áhítozó felhasználókat a Netflix.

    Egy kis PR sosem árt📢

    A sorozat bemutatása előtt és után is számos exkluzív interjút és sajtómegjelenést szerveztek, hiszen a hírességek bevonása a promóciókba biztosította, hogy a Bridgerton mindenhol jelen legyen a médiában. Például a Vogue és a Harper’s Bazaar magazinok interjúkat és fotósorozatokat jelentettek meg a sorozat színészeivel. Mindezek mellett a Netflix és a Bridgerton egy lépéssel tovább ment a rajongók érdekében, és különböző eseményeket szerveztek, úgy mint a The Queen’s Ball: The Bridgerton Experience, vagy a Bridgerton Promenade Experience Természetesen influencerek nélkül nem indulhatott el az esemény, alább ebbe kapunk betekintést:

    @hannah_hcb

    Such a cool experience 🎀🥹 I’m so excited for the new season! #bridgerton #bridgertonnetflix #bridgertonseason3 #nyclife #thingstodoinnyc #comewithme #jonathanbailey @Bridgerton @Netflix @The Knot

    ♬ Bridgerton – The Harmony Group

    A közösségépítés ereje 👋🏻  

    A rajongói bázis kialakítása és megtartása érdekében a Netflix aktívan támogatta a közösségi csoportokat. A rajongók által készített tartalmak megosztása és elismerése szintén fontos szerepet játszott a közösségépítésben. Ezen kívül, a sorozat hivatalos Instagram oldala rendszeresen posztolt rajongói alkotásokat és visszajelzéseket, így erősítve a közösség/összetartozás érzését.

    A vizualitás fontossága👀

    A sorozat vizuális stílusa és esztétikája kulcsfontosságú volt a marketing kampányban. A látványos plakátok, képek és videók segítségével sikerült a Bridgerton korszak hangulatát megragadni és átadni a közönségnek. A divat és a díszletek bemutatása különösen vonzóvá tette a sorozatot. Például a Kiko Milano kozmetikai márka egy külön Bridgerton ihlette sminkkollekciót dobott piacra,

    @juzzy_mua

    Lancement de la collection KIKO MILANO x BRIDGERTON NETFLIX 🤩👑♥️ que des merveilles pour trouver votre duc 😍. #kikomilano #kikoxbridgerton kikomilanoxbridgerton #netflix #bridgerton #makeup #foryou @KIKO Milano @Netflix @NetflixFR @Bridgerton

    ♬ Bridgerton (Theme) – The Theme System

    míg a Biscuiteers, brit kekszeket gyártó cég pompás sütigyűjteményt adott ki a Bridgerton-rajongóknak.

    A Flonase allergia elleni tablettákat gyártó cég is vágott egy szeletet a Bridgerton hype-ból, hiszen a rajongók által becézett 3. évad “Polin” kifejezést lovagolta meg, és így készített ötletes kampányvideót

    Ez egy újabb példa arra, hogy érdemes megragadni a releváns marketing és kollaborációs lehetőségeket, amelyek nem térnek el a Bridgerton lényegétől, mégis kreatív és innovatív módon közelítik meg azt.

    Ha mindez nem volna elég a Bridgerton marketingsikeréről, a Guinness-rekordok könyvében is helyet kapott a sorozat, mint a legkeresettebb romantikus dráma TV-műsor!

    Mit tanulhatunk tehát egy ilyen sikeres sorozat marketing stratégiájából? 💡

    • Az időzítés kulcsfontosságú
    • Ötletes kollaborációknak mindig van helye
    • Platformspecifikus kommunikáció
    • “nem hagyjuk magára a közönséget” szemléletmód 

    Ezek az elemek más kampányokban is alkalmazhatók, hogy hasonlóan sikeres eredményeket érjünk el.

    Mi úgy gondoljuk az egész Bridgerton de főképp a  3. évad marketingstratégiája összességében kivételes volt. Lenyűgöző teaserekkel, fantasztikus együttműködésekkel, lebilincselő eseményekkel és színes tartalmakkal várhattuk az új évadot.

    Legutolsó bejegyzéseink

    igy-legyen-sikeres-google-ads-fiokod-2025

    Így legyen sikeres Google Ads fiókod 2025-ben

    Egy dolog biztos a változó (PPC-s) világban: Google Ads hirdetésre szinte minden esetben szüksége van egy márkának ahhoz, hogy érvényesülni tudjon a digitális világban. Akár új fiókot, márkát szeretnél indítani, akár meglévő fiókodnak szeretnél újult erővel nekifutni 2025-ben, ebben a cikkben segítek kihozni a legtöbbet fiókodból.

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!