Lady Whistledown naplójából: A Bridgerton sikeres marketing stratégiája

Gellén Liza
Gellén Liza
the marketing strategy of bridgeton

Tartalomgyártóként szenvedélyesen követi a legújabb trendeket és tudja, mitől döglik a légy TikTokon. Specialitása a tartalmak összeállítása, scriptek írása és a tudatos tervezés, aminek az eredménye a minőségi tartalom.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Hogyan válhat egy drámasorozat kirobannó sikerré?
    A válasz egyszerű: egy komplex marketing stratégiával.

    Tehát legkedvesebb Olvasó, foglalj helyet egy pihentető székben, és élvezd ezt az olvasmányt!

    A Bridgerton Netflix sorozat, amely Julia Quinn népszerű könyvsorozata alapján készült, hatalmas sikert aratott világszerte és azonnal a streaming platform egyik legnézettebb műsorává vált. A Bridgerton sikeréhez viszont nagymértékben hozzájárult a jól kidolgozott marketing stratégia, amely különböző csatornákon keresztül érte el a közönséget.

    Nem lehet elég korán kezdeni👇

    A sorozat előzetesei és teaserei stratégiailag úgy lettek időzítve, hogy fokozatosan növeljék a várakozást. A teaserek nemcsak a látványos jelmezeket és díszletet mutatták be, hanem a karakterek háttere is előtérbe került, felkeltve a közönség érdeklődését. Az új évadok előkészítése és promóciója szintén fontos eleme volt a hosszútávú siker biztosításának. Nem volt ez másképp a  3. évad érkezése előtt sem, ahol a nézők talán végre megkapják azt, amire az első évad óta epekedve várakoztak.

    Platformspecifikus kommunikáció mesterfokon🔥

    A Netflix platformspecifikus tartalmakkal látta el a felhasználókat, mely remek stratégiának bizonyult, hiszen még több helyen találkozhattak a nézők izgalmas posztokkal.

    A Twitter esetében nem csak posztokat osztott meg a streaming szolgáltató, de figyelte a legjobb tweet-eket a felhasználóktól és bátran közölte újra azokat:

    Instagramon interaktív tartalmak, mint szavazások, kihívások és kérdezz-felelek események bevonásával sikerült a nézőket még jobban involválni, a kreatív posztok mellett.

    A #Bridgerton és #LadyWhistledown hashtagek alatt pedig közel 1 millió tartalom született, melyek tovább növelték a sorozat népszerűségét. Ezek között számos UGC (felhasználó által készített) tartalom is megjelent.

    Végül a TikTok-on vicces, és érdekes tartalmakkal, belsőséges interjúkkal szolgálta ki az Bridgertonra áhítozó felhasználókat a Netflix.

    Egy kis PR sosem árt📢

    A sorozat bemutatása előtt és után is számos exkluzív interjút és sajtómegjelenést szerveztek, hiszen a hírességek bevonása a promóciókba biztosította, hogy a Bridgerton mindenhol jelen legyen a médiában. Például a Vogue és a Harper’s Bazaar magazinok interjúkat és fotósorozatokat jelentettek meg a sorozat színészeivel. Mindezek mellett a Netflix és a Bridgerton egy lépéssel tovább ment a rajongók érdekében, és különböző eseményeket szerveztek, úgy mint a The Queen’s Ball: The Bridgerton Experience, vagy a Bridgerton Promenade Experience Természetesen influencerek nélkül nem indulhatott el az esemény, alább ebbe kapunk betekintést:

    @hannah_hcb

    Such a cool experience 🎀🥹 I’m so excited for the new season! #bridgerton #bridgertonnetflix #bridgertonseason3 #nyclife #thingstodoinnyc #comewithme #jonathanbailey @Bridgerton @Netflix @The Knot

    ♬ Bridgerton – The Harmony Group

    A közösségépítés ereje 👋🏻  

    A rajongói bázis kialakítása és megtartása érdekében a Netflix aktívan támogatta a közösségi csoportokat. A rajongók által készített tartalmak megosztása és elismerése szintén fontos szerepet játszott a közösségépítésben. Ezen kívül, a sorozat hivatalos Instagram oldala rendszeresen posztolt rajongói alkotásokat és visszajelzéseket, így erősítve a közösség/összetartozás érzését.

    A vizualitás fontossága👀

    A sorozat vizuális stílusa és esztétikája kulcsfontosságú volt a marketing kampányban. A látványos plakátok, képek és videók segítségével sikerült a Bridgerton korszak hangulatát megragadni és átadni a közönségnek. A divat és a díszletek bemutatása különösen vonzóvá tette a sorozatot. Például a Kiko Milano kozmetikai márka egy külön Bridgerton ihlette sminkkollekciót dobott piacra,

    @juzzy_mua

    Lancement de la collection KIKO MILANO x BRIDGERTON NETFLIX 🤩👑♥️ que des merveilles pour trouver votre duc 😍. #kikomilano #kikoxbridgerton kikomilanoxbridgerton #netflix #bridgerton #makeup #foryou @KIKO Milano @Netflix @NetflixFR @Bridgerton

    ♬ Bridgerton (Theme) – The Theme System

    míg a Biscuiteers, brit kekszeket gyártó cég pompás sütigyűjteményt adott ki a Bridgerton-rajongóknak.

    A Flonase allergia elleni tablettákat gyártó cég is vágott egy szeletet a Bridgerton hype-ból, hiszen a rajongók által becézett 3. évad “Polin” kifejezést lovagolta meg, és így készített ötletes kampányvideót

    Ez egy újabb példa arra, hogy érdemes megragadni a releváns marketing és kollaborációs lehetőségeket, amelyek nem térnek el a Bridgerton lényegétől, mégis kreatív és innovatív módon közelítik meg azt.

    Ha mindez nem volna elég a Bridgerton marketingsikeréről, a Guinness-rekordok könyvében is helyet kapott a sorozat, mint a legkeresettebb romantikus dráma TV-műsor!

    Mit tanulhatunk tehát egy ilyen sikeres sorozat marketing stratégiájából? 💡

    • Az időzítés kulcsfontosságú
    • Ötletes kollaborációknak mindig van helye
    • Platformspecifikus kommunikáció
    • “nem hagyjuk magára a közönséget” szemléletmód 

    Ezek az elemek más kampányokban is alkalmazhatók, hogy hasonlóan sikeres eredményeket érjünk el.

    Mi úgy gondoljuk az egész Bridgerton de főképp a  3. évad marketingstratégiája összességében kivételes volt. Lenyűgöző teaserekkel, fantasztikus együttműködésekkel, lebilincselő eseményekkel és színes tartalmakkal várhattuk az új évadot.

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!