Akár saját oldalt szeretnénk indítani, akár a vállalkozásunk számára készítenénk tartalmakat, az egyik legjobb organikus eléréssel rendelkező platform kétségkívül a TikTok.
A TikTok hivatalos riportja szerint, 2023-ban három trend alakítja majd a platformot: a szórakozás, mint a siker kulcsa, a humor és a közösség által kitalált ötletek sokszínűsége.
Segítünk a marketingeseknek megérteni, hogy a fogyasztói igények hogyan változnak ebben az évben, hogyan dolgozzanak ki stratégiákat a TikTokon és készítsenek sikeres tartalmakat.
Nézzük a három fő trendet
1. A figyelemfelkeltés akkor sikeres, ha…
Az emberek belefáradtak a félrevezető és semmitmondó „várj a végéig” kifejezéssel kezdődő videókba. 2023-ban a marketingszakembereknek olyan videókat érdemes készíteniük, amelyek felkeltik a figyelmet, ugyanakkor kivívják a bizalmat. A figyelem felkeltése a videó szórakoztató értékén múlik, és az első 2-3 másodperc megkapó mondanivalóján. A legtöbb TikTok tartalom esetében a cél a humor és a személyre szabott tartalom. Ezek a kreatív elemek elengedhetetlenek a platformon való sikerünkhöz!
A bizalom azonban azon múlik, hogy ki meséli el a márka történetét. Nagyobb bizalmat kelt a tartalom, ha a néző úgy érzi, hogy egy átlagember tartalmait nézik. Ha egy TikTok felhasználó betekintést ad az életébe, személyes videókat gyárt, vagy megosztja az érdeklődési körét a közönségével, akkor a tartalom relevánsabb lesz a nézők számára.
Figyeld a trendeket, és ragadd meg a közönség figyelmét az első 2-3 másodpercben a humor, relevancia, és személyesség útján!
2. A humor kulcsfontosságú
A járvány után az emberek új prioritásokat fogalmaztak meg a munka, a hobbi és a személyes kapcsolatok tekintetében. Valódi, tartalmas közösségi felületet szeretnének 2023-ban, és ennek nagy része abból adódik, hogy a humor és boldogság minden formáját előtérbe helyezik.
A rövid, humoros tartalmak gyártása nagyszerű módja annak, hogy a felhasználók boldognak érezzék magukat a TikTokon. Segít nekik kapcsolatba lépni egymással és történeteket mesélni – nem is beszélve arról, hogy milyen nagy jelentőséggel bír, hogy a marketingesek elérjék a közönségüket. Globálisan, az öröm egyre nagyobb tényező az emberek vásárlási döntéseiben. Valójában a TikTok felhasználók 50 százaléka szerint a platform javítja a hangulatukat, és pozitív érzésekkel tölti el őket, további 41 százalékuk pedig azt mondta, hogy a „lelki feltöltődés” kulcsfontosságú a vásárlási motivációban.
3. Ötletek, amiket a közösség épített!
A TikTok közösségek segítik a felhasználókat, hogy gyorsan kötődjenek ezekhez az új érdeklődési körökhöz. Inspirálják egymást, hogy változtassanak rossz szokásaikon, vagy akár az életükön.
A TikTok hiperszemélyes terek gyűjteménye, ahol az emberek felfedezhetik szenvedélyeiket. Már hallhattuk és olvashattuk azt is egy-két helyen, hogy “A TikTok az új Google”, hiszen a felhasználók gyakran fordulnak a TikTokhoz, hogy választ találjanak konkrét kérdésekre, például sokszor keresnek főzési tanácsokat és gyereknevelési tippeket.
Hogyan vidd sikerre a márkád TikTokon?
- Fontos, a gyakori posztolás, törekedj napi 3-5 db tartalom megosztására
- Találd meg a niche közönséged
- Gyárts minőségi tartalmakat
- Légy dinamikus és naprakész, kövesd a trendeket
- Nézd meg hashtagek alapján, melyik videók a legsikeresebbek
- Posztold újra a sikeres videóidat bátran
- Vállald fel magad, beszélj, kommunikálj
Kérdések, amiket válaszolj meg magadnak a tartalomgyártás előtt!
- Mit adok ezzel a videóval a közösségnek?
- Mi a mondanivalója a videónak?
- Kiknek szól a videóm?
- Elég jó a videóm, ahhoz, hogy akár többen lementsék?
- Át tudtam adni a lényeget pár másodperc alatt szórakoztatóan?
Ha még nem gyártottál tartalmat a TikTokra, de szeretnél növekedni, célközönségedet új platformon elérni, akkor keress minket, és segítünk elérni céljaidat a TikTokon is!
Nézd meg TikTok fiókunkat ide kattintva!