Lássuk, melyek a legfontosabb marketinges alapvetések a vevőszerzés érdekében!
Gondolj vissza azokra a weboldalakra,amelyeket az elmúlt héten meglátogattál. Mindegyiktől vásároltál valamit? Vagy akár csak egyiküktől? Mi győzött meg?
Lássuk, mikre érdemes odafigyelnünk, ha azt akarjuk, hogy potenciális ügyfeleink minket válasszanak!
Az ügyfélszerzés az emberek meggyőzéséről szól: arról hogy a te termékedet vagy szolgáltatásodat vásárolják meg. Elsőre egyértelműnek, tán egyszerűnek tűnik, de a valóságban azért ez összetettebb folyamat, mint gondolnánk. Meg kell értenünk, hogy potenciális ügyfeleink mi alapján hoznak vásárlással kapcsolatos döntéseket. A cél minden vállalat számára egy fenntartható ügyfélszerzési stratégia létrehozása, amely lépést tart a piaci trendekkel is. Vállalkozásod méretétől függetlenül ez nagyon fontos szempont, hiszen amellett, hogy elősegíti a profit elérését, bizonyítékul szolgál a vállalkozás vonzerejére a partnerek, befektetők, influencerek és további lehetőségek szempontjából is.
1. Határozd meg az ügyfélszerzési stratégiád!
El kell indulni egy kezdeti stratégiával. Nem lesz tökéletes, lehet, hogy elsőre nem is működik, de mindenki elindul valahonnan.
Kezdd azzal, amit tudsz! Ha végeztél valamilyen piackutatást, vagy értékesítettél már más terméket, vagy ha vannak adataid, elképzeléseid a célközönségről, ezen információk felhasználásával növelheted a tényleges vásárlási esélyeket.
2. Határozd meg célközönségedet!
Célközönséged megismeréséhez kis kutakodás után hasznos publikus kutatási eredményeket is találhatsz. Egy friss kutatás szerint például a SaaS vállalatok megduplázhatják fizető ügyfeleiket azáltal, hogy ingyenes próbaidőszakot kínálnak. Ezen ismeretek birtokában a vevőszerzés már a kezdetektől nagy löketet kaphat.
3. Használd a leghatékonyabb csatornákat!
A fogyasztók fejével is tudni kell gondolkodni: Tegyük fel, hogy új nyomtatóra van szükségem. Valószínűleg körülnézek egy nagyobb webáruházban, elolvasom a népszerű készülékekről írt véleményeket és megveszem azt, amely a legjobb ár-érték arányt kínálja.
Új nyomtatómhoz akár már 23 ezer forint beruházással másnap hozzá is jutok.
Forrás: EMAG.hu
Ez ugye egy elég rövid konverziós útvonal. Szükségleten is alapul, hiszen a nyomtatóm tönkrement, ezért szükségem van egy újra és akár már 23 ezer forint beruházással másnap hozzá is jutok. De tegyük fel, hogy autót veszek, ami több millió forint is lehet. Ez a konverziós útvonal nagy valószínűséggel hosszabb: először cikkeket olvasok, márkakereskedések weboldalain nézelődök, tesztvezetési lehetőséget keresek.
Tehát kereskedőként meg kell találnunk, hogy az emberek hogyan keresik meg a termékünket vagy szolgáltatásunkat, valamint hogy mikor, hogyan és miért döntenek a vásárlás mellett.
4. Hozz létre minőségi tartalmakat
A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb, örökzöld ügyfélszerzési stratégia.
Lead generálás szempontból a tartalommarketing háromszor olyan hatékony és fele ennyi költséggel jár, mint a tipikus outbound marketing. Egy vállalkozás számára a blog létrehozása, a tartalmak közösségi médiában történő megosztása nagyszerű és hatékony módja annak, hogy megbízható szakértőként érvényesüljön az iparágban. A fogyasztók manapság egyre többet tájékozódnak, de a felgyorsult életvitelnek köszönhetően nem érnek rá sok helyről összevadászni az információt. Így az értékes, informatív és vonzó tartalmak létrehozása elősegíti a vevőszerzést.
5. Ne feledkezz meg a SEO-ról!
A keresési rangsor és a márka láthatóságának javítása nagyban kapcsolódik az ügyfélszerzési csatorna első szakaszához. A SEO, a célcsoport számára minél relevánsabb tartalom előállításával, a megfelelő technikai beállításokkal és a támogató marketing kampányokkal együtt az online ügyfélszerzés egyik hatékony módszerévé válhat.
Fontos tudni, hogy a SEO önmagában nem garantálja, hogy többszörözzük meglévő ügyfeleink számát, de ami biztos, hogy SEO nélkül soha nem fogunk a Google első oldalán szerepelni!
6. Szervezz nyereményjátékot!
Gyakran a vásárlóknak nemcsak szavakra vagy ígéretekre van szükségük, hogy meggyőzd őket és a fogyasztók egy részét nem befolyásolják az influencerek vagy a szájról-szájra marketing sem.
Hogy megnyerd ezeket a fogyasztókat, érdemes megfontolnod kuponakció vagy nyereményjáték szervezését. Az ilyen kampányok hatalmas tömegeket érhetnek el minimális költségekből, megvalósításuk legegyszerűbb és legnépszerűbb csatornája pedig a közösségi média.
A Califafarms giveaway kampánya
Forrás: hi.photoslurp.com
Az ügyfélszerzési folyamathoz tehát megalapozott stratégiára van szükség, ha meg akarjuk győzni a weboldalunk látogatóit, hogy valóban vásároljanak, minket válasszanak.
Ahogy a fentiekből is kiderül az ügyfélszerzés sikeressége nagyban az alapozáson, tervezésen múlik. Ezért is kezdjük partnereink vevőszerzési stratégiájának meghatározását elemzéssel és kutatással, amik eredményesebbé teszik a munkánkat és ezzel párhuzamosan a partnerünk értékesítését is.
Ha szeretnéd Te is optimalizálni vevőszerzési technikáid, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és segítségedre leszünk! 📧🙌