Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!
Mi is az a ChatGPT?
A ChatGPT egy ingyenesen használható chatfelület. Alkalmas valós idejű kommunikációra, ugyanis felismeri a természetes nyelvet és a kérdéseinkre tud összetett, szöveges választ generálni. Általánosabb dolgok, mint például email írás, poszt szöveg generálás, vagy hasznos kérdések megválaszolása mellett, számos meglepő és humoros dologra is képes.
Kifogytál az esti mesékből? A ChatGPT ír egy teljesen újat. Nincs ötleted, hogyan étkezz helyesen? Étrendet is összeállíthat neked a megadott kalóriaszám alapján. Túl hosszú a cikk és nincs időd elolvasni? Hagyd, hogy a ChatGPT összefoglalja neked.
A feltett kérdéseket külön témákra szedi, és ezeket mind elmenti, hogy bármikor újra tudd olvasni őket. Sőt, ő is emlékszik, miről volt már szó, és minél többet tanul egy adott témakörről, annál hasznosabb válaszokat tud adni.
Természetesen, mint sok más online platformnak, ennek is van fizetős verziója, a ChatGPT Professional. De vajon megéri előfizetni rá? Pár dologban különbözik csak az ingyenes változattól. Például több kérést tud kezelni és sokkal gyorsabban, ezért nagy volumenű felhasználásra alkalmasabb. Könnyen lehet alkalmazásokba és rendszerekbe integrálni, és még természetesebben és hibák nélkül kommunikál.
Ettől függetlenül az ingyenes verziója is kitűnően működik akár inspirációként, akár napi szintű használatra.
A YCO és a ChatGPT
Digitális ügynökség révén természetesen mi is utánanéztünk a mesterséges intelligenciának, és hogy hogyan tudnánk hasznosítani a munkánk során.
Az AI már gyakran szerepet játszik a mindennapjainkban.
Lehet szó posztszövegírásról vagy hirdetés szövegekről, kampányötletelésről, grafikai elképzelésről, de akár kutató csoportunk is meríthet ihletet kérdőívek megfogalmazásához.
Pontos és részletes adatok megadásával kérünk ötleteket, mondjuk egy blogcikk felépítésére, amivel utána tudunk dolgozni. Mindenképp oda kell figyelni a kérés felépítésére. Egy udvarias köszönéssel megalapozzuk a barátságos viszonyt, majd jöhet a kérés és pontos leírás. Például, ha egy ehhez hasonló blogcikk vázlatának megírásában kéred a segítségét, akkor meg kell adni, hogy milyen típusú blogot szeretnél írni, hány bekezdéses legyen, és hogy mi az a kérdés, amit mindenképp kifejtsen. Abban az esetben, ha minél precízebb munkát szeretnénk kapni tőle, meg lehet adni a célközönséget, akiknek szánod a cikket, és hogy milyen hangvételű legyen. Például, egy 16-18 éves korosztály számára szeretnék egy blog cikk vázlatot, ami vicces, könnyed hangvételű.
Érdemes azt megjegyezni, hogy chatbot által felsorolt lehetőségek nem végleges, kész munkák, amiket egy az egyben felhasználunk. Csupán egy kiinduló pont a hatékony munkavégzés céljából. Ezeket még érdemes formázni és átgondolni, ugyanis a mesterséges intelligencia nem tudja megtanulni azt az egyedi kreativitást, ami egy emberben lakozik.
De akkor minek használjuk? Amellett, hogy segítségével, akár a felére tudjuk csökkenteni a feladattal eltöltött időt, egy olyan irányból is megközelítheti a kérdéskört, amire mi nem is gondoltunk. Sőt sokszor a háttér kutatásunkban is kiemelkedő szerepet játszik, mivel a megadott paraméterek alapján felsorolja a számunkra szükséges oldalakat, és nekünk már csak fel kell fedeznünk őket
Az AI képes önállóan megcsinálni egy teljes posztot?
Az AI addig fejlődött, hogy nem csak szövegírásban tud segíteni, hanem grafikai brief alapján vizuális képeket alkot, ennek kipróbálására alkalmas a veed.io és a hotpot.ai nevezetű oldalak. Ez egy szuper lehetőség arra, hogy az elképzelésünket kép formájában tudjuk továbbítani a grafikusoknak. De akkor miért nem használjuk ezt? Az AI sajnos még nem dolgozik pontosan, ezért mindenképp érdemes a kész anyagot átvizsgálni. Hogy egy példán illusztráljam, a hotpot.ai oldalon kértem, hogy készítsen nekem egy képet egy fiatal hölgyről, aki teás csészét fog a kezében. A képen megfigyelhető az előbb felsorolt problémák. 3 ujja van a nőnek, és a csészét se fogja természetesen, ahogy egy valós ember tenné.
Mindezek mellet a szerzői jogi kérdések is tisztázatlanok az AI által generált alkotások esetén. Abban az esetben, ha kétségünk támad, érdemes jogi szakemberhez fordulni.
Összességében, nagyon hasznosak az előbbiekben bemutatott AI eszközök, de semmiképp se felejtsünk el az általa nyújtott eredményen finomítani.
Meddig fejlődik még az AI? Mi a jövője?
Az AI, ahogy az eddigiek alapján látjuk, egyelőre nem fogja tudni átvenni a teljes uralmat a marketingesek felett, ugyanis az emberekben lévő egyedi, kreatív gondolatokat, ügyfél- és termékismeretet, illetve a komplex szemléletmódot nem tudja megtanulni. Viszont egyre inkább válik egy munkatárssá, aki segíti a mindennapjainkat abban, hogy használható alapot nyújt nekünk, amivel tovább tudunk dolgozni. Ezzel felgyorsíthatjuk a munkavégzés folyamatát, és a megspórolt időt más projektekre, feladatokra fordíthatjuk.
Emellett egyetértünk Wolf Gáborral abban is, hogy a jövőre nézve igen hasznos, ha van tapasztalatod a ChatGPT használatával és ismered minden apró lehetőségét. Ugyanis a nagyobb cégeknél már versenyelőnynek számít, ha ezt a képesítést, mint munkavállaló beleírod az önéletrajzodba, vagy mint ügynökség, kivitelező feltünteted a weboldaladon vagy a portfóliódban.
Ha szeretnél még több hasonlóan érdekes, új és hasznos dolgot megtudni, akkor kövesd figyelemmel a közösségi média platformjainkat és a blogcikkeinket.