A marketingkutatás új lehetőségei

YCO
YCO
A marketing kutatás új lehetőségei

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    A digitalizációval marketingkutatás is folyamatosan fejlődik. Fontos az új lehetőségek nyomon követése, különös tekintettel a technológia által támogatott megoldásokat.

    A megfigyeléses módszertan népszerűsége az elmúlt másfél-két évtizedben növekedett meg számottevően a marketingkutatás eszköztárán belül.

    Ennek oka alapvetően:

    • a megfigyelések alkalmassága a valós magatartás vizsgálatára, ezzel kiküszöbölve a válaszadói konformizmust, amellett, hogy
    • a tudatosult információk, döntési szempontok mellett a tudattalan (vagy tudatalatti) befolyásolást is mérhetővé teszik,
    • a vizsgálat a célcsoporttagok tudatos részvétele nélkül is megvalósítható, így az alacsony válaszadási hajlandóság (legalább részben) kiküszöbölhető,
    • a technológiai fejlődéssel, a kommunikációs szokások átalakulásával a műszeres mérések nagy mennyiségű adatok rögzítését és feldolgozását teszik lehetővé.

    Ugyanakkor kétségtelen tény, hogy a múltbeli szokások vizsgálata esetenként félrevezető lehet, ráadásul a motivációt, a fogyasztási, vásárlási helyzetben történő döntéseket kevéssé magyarázza. Mégis, a nagy számosságú, időben kiterjedt adatsorok elemzése – ahogyan a korábbi fejezetekben is vázoltuk – érdemi információkkal szolgálhat úgy, hogy a megkérdezéses módszertan korlátai nem jelentkeznek.

    A GRIT Riport 2018 tartalmazza azokat az innovatív kutatási módszereket, amelyeket ügyféloldalon használnak és / vagy a közeljövőben használni fognak. Ebből (is) jól látszik, hogy a megfigyeléses adatok válnak meghatározóvá az innovatív megoldások közül. Igaz, hogy jelentős eltérések vannak ugyanakkor a kínálati és az ügyféloldali preferenciák között.

    marketingkutatás új eszközei
    marketingkutatás új eszközei

    Az elemzés alapján az látszik, hogy

    • nagyobb igény mutatkozik a jelenlegi kínálatnál a közösségi média és a big data elemzésekre (igaz, hogy ezek többségét “házon belül” végzik a vállalatok),
    • közel kiegyenlített a keresleti és kínálati oldal az online közösségek, a szemkamerás kutatások, valamint a neuromarketing megoldások esetén, és
    • túlkínálati helyzet alakult ki (egyelőre) a mobil etnográfia, az arckódolás, az IoT megoldások és a virtuális valóság technikák vonatkozásában.

    Legutolsó bejegyzéseink

    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!