A marketingkutatás új lehetőségei

YCO
YCO
A marketing kutatás új lehetőségei

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    A digitalizációval marketingkutatás is folyamatosan fejlődik. Fontos az új lehetőségek nyomon követése, különös tekintettel a technológia által támogatott megoldásokat.

    A megfigyeléses módszertan népszerűsége az elmúlt másfél-két évtizedben növekedett meg számottevően a marketingkutatás eszköztárán belül.

    Ennek oka alapvetően:

    • a megfigyelések alkalmassága a valós magatartás vizsgálatára, ezzel kiküszöbölve a válaszadói konformizmust, amellett, hogy
    • a tudatosult információk, döntési szempontok mellett a tudattalan (vagy tudatalatti) befolyásolást is mérhetővé teszik,
    • a vizsgálat a célcsoporttagok tudatos részvétele nélkül is megvalósítható, így az alacsony válaszadási hajlandóság (legalább részben) kiküszöbölhető,
    • a technológiai fejlődéssel, a kommunikációs szokások átalakulásával a műszeres mérések nagy mennyiségű adatok rögzítését és feldolgozását teszik lehetővé.

    Ugyanakkor kétségtelen tény, hogy a múltbeli szokások vizsgálata esetenként félrevezető lehet, ráadásul a motivációt, a fogyasztási, vásárlási helyzetben történő döntéseket kevéssé magyarázza. Mégis, a nagy számosságú, időben kiterjedt adatsorok elemzése – ahogyan a korábbi fejezetekben is vázoltuk – érdemi információkkal szolgálhat úgy, hogy a megkérdezéses módszertan korlátai nem jelentkeznek.

    A GRIT Riport 2018 tartalmazza azokat az innovatív kutatási módszereket, amelyeket ügyféloldalon használnak és / vagy a közeljövőben használni fognak. Ebből (is) jól látszik, hogy a megfigyeléses adatok válnak meghatározóvá az innovatív megoldások közül. Igaz, hogy jelentős eltérések vannak ugyanakkor a kínálati és az ügyféloldali preferenciák között.

    marketingkutatás új eszközei
    marketingkutatás új eszközei

    Az elemzés alapján az látszik, hogy

    • nagyobb igény mutatkozik a jelenlegi kínálatnál a közösségi média és a big data elemzésekre (igaz, hogy ezek többségét “házon belül” végzik a vállalatok),
    • közel kiegyenlített a keresleti és kínálati oldal az online közösségek, a szemkamerás kutatások, valamint a neuromarketing megoldások esetén, és
    • túlkínálati helyzet alakult ki (egyelőre) a mobil etnográfia, az arckódolás, az IoT megoldások és a virtuális valóság technikák vonatkozásában.

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!