Pénzügyi kultúránkat nem az anyagi helyzetünk határozza meg

YCO
YCO
Pénzügyi kultúránkat nem az anyagi helyzetünk határozza meg

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Megtakarítás: Nem a jövedelmi viszonyok hatnak leginkább a megtakarítási szokásokra, hanem az otthonról hozott szokásaink.

    Kutatásainkból az derült ki, hogy a megtakarítással rendelkező szülők 44%-kal nagyobb arányban tesznek félre gyermekük jövőjére, mint azok, akiknek nincs spórolt pénzük. Ezek a szülők emellett rendszeresen beszélnek is gyermekeikkel a megtakarítás fontosságáról így nevelve hasonló pénzügyi kultúrára őket.

    Ez egyértelműen azt jelzi, hogy az otthonról hozott pénzügyi szokások az egyik legfontosabb tényezője a megtakarítási szokásoknak.

    Más kutatások alátámasztják, hogy a magyarok több mint fele, a háztartások negyede tud félretenni. A hazai lakosság átlagosan 2,6 millió forint megtakarítással rendelkezik, melyet havi átlag 30.000 forint félretételével érnek el.

    Az alábbi infografika a fontosabb eredményeket foglalja össze.

    megtakarítást befolyásoló tényezők
    megtakarítást befolyásoló tényezők

    Azt is látjuk, hogy a gyermekvállalás szempontjából az anyagi háttér a legfontosabb tényezők között van (93,3% számára fontos).  Ezzel a stabil párkapcsolat (91,2% számára fontos), a biztos állás (93,5% számára fontos) előzi csupán meg.

    A Forbes 2019-es kutatása alapján is látszik, hogy a magyarok 60%-a spórol rendszeresen, melynek elsősorban a hagyományos (készpénzes) megoldását választják.

    A kutatás jó jeleket vetít elénk abból a szempontból, hogy a megtakarítók átlaga közelíti az európai átlagot és az arány egyre növekszik (az MNB adataira hivatkozva).

    Míg 2017-ben a haza válaszadók valamivel több mint 50 százaléka állította, hogy rendszeresen spórol, addig 2018-ban ez már közel 60 százalék volt.

    A gazdasági válságból történő kilábalás mentén egyre erősödik a fogyasztók igénye a fizikai és mentális jóllétük támogatására, hiszen mindenki igyekszik “okos” döntéseket hozni, ami mellett azt is figyelembe kell vennünk, hogy a vásárlás vagy a fogyasztás okoz-e örömet.

    A fogyasztói szokások felmérése minden szektorban fontos lehet, hiszen a motivációk megértésével könnyebb a vásárlók megszólítása. Az célcsoport véleményének megismerésére hagyományos és online kutatási megoldások állnak rendelkezésre, egy komplex kép kialakítását célozva.

    Hasonló kérdése van, keresse kutatóinkat!

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!