Számos szakmai tekintély, rengeteg téma a digitális világ és az online marketing jelenéről és jövőjéről, újdonságok a ppcben és kommunikációs innovációk. Közel 50 előadáson volt szerencsénk részt venni az AdWorld 2022 tavaszi konferenciáján.
Seth Godin, Kasim Aslam, Sujan Patel és számos egyéb, az online marketing világában kiemelkedő szakember, valamint rengeteg érdekes előadás a digitális világ jövőjéről, a ppc hirdetések átalakulásáról vagy a storytelling fontosságáról. Ez csupán pár nevesített ok, ami miatt izgatottan vártuk az AdWorld 2022 konferencia tavaszi előadásait, és egy dolog biztos:
Nem csalódtunk!
Nézzük, miért is gondoljuk úgy, hogy a hallott információk elengedhetetlenek mindenkinek, akik sikeresek szeretnének lenni abban a paradigmaváltásban, ami jelenleg átalakítja szakterületünket.
Mindent elsöpör a TikTok és a Web 3.0, a Storytelling pedig kötelező kifejezés
Az első nap előadásai beigazolták a várakozásainkat: a TikTok hivatalosan is megérkezett és nem szándékozik eltűnni. A Z-generáció egyértelműen kedvenc platformja nem kerüli el a nemzetközi szakértők figyelmét se, az organikus és fizetett média szempontjából is megkerülhetetlen lett a videómegosztó használata és ami még fontosabb: megértése.
Az előadásokból egyértelművé vált, hogy ami Facebookon és Instagramon még működött, az itt nem fog. Egyedi tartalom szükséges, ami rezonál a fiatal közönséggel és a tartalom készítőjének ismernie kell a közösségi médium sajátosságait, a célcsoportja vágyait.
A “reklám” itt nagyon gyorsan kikopik, a kulcsszó az “organikus hirdetés”.
A Web 3.0, a decentralizáció, kripto és legújabban az NFT szintén slágertémaként tündökölt a konferencián, szinte minden előadás részét képezték a kifejezések. Egyértelmű konszenzus született abban a tényben, hogy a Web 3.0 által kínált lehetőségek újra a kisebb vállalkozásoknak kedvezhetnek, a Google és a Meta ökoszisztémája visszaszorulóban lesz a következő években – de ettől még eltűnni nem fognak. Kriptovaluta és NFT – bár sokaknak még ismeretlen, vagy nehezen behatárolható fogalmak lehetnek – úgy tűnik, a globális piac számára már elfogadott ténynek számítanak. Minden vitatható eredménye ellenére elmondható, hogy a márkáknak fontos, hogy megismerjék ezeket az eszközöket és a benne rejlő (márkaépítési és növelési) lehetőségeket.
Bármelyik tartalommarketinges előadást hallgattuk, egy dolog azonos volt benne: a közönség belefáradt a monoton, sablonos copy szövegbe, az ingerküszöb átütése még sosem volt ilyen fontos és nehéz.
A storytelling erre kíván alternatívát nyújtani: a történetközpontú szövegalkotással elérhetjük, hogy a közönség ne csak elolvassa a kreatívunk, de átélje a leírtakat és kötődést alakítson ki a márkánkkal. A történetmesélést mi is aktívan használjuk munkánk során, ugyanis tapasztalataink szintén a korábban leírtakat erősítik meg: az emberek a történetekhez tudnak kapcsolódni, a “rábeszélés” nem hat rájuk.
A PPC-s kollégákat is figyelembe vette több előadó, a folyamatosan változó hirdetési eszközök legújabb iterációjáról is lerántották a leplet: az AI támogatott (vagy akár vezérelt) okos kampányok kora beköszöntött. Elbúcsúzhatunk a manuális ajánlattételtől és optimalizálástól, az órákig tartó címsor és leírás írástól, a mesterséges intelligencia gondoskodik róla, hogy az alapvető optimalizációs feladatok helyett stratégiai tervezéssel teljenek napjaink. Az AI támogatott kampányok hatékonyságát mi is folyamatosan teszteljük, a Google és a Meta rendszerében egyaránt azt tapasztaljuk, hogy az intelligens funkciók száma növekszik, teljesítményük javul.
Fókuszban a fogyasztó: Perszonalizáció térnyerése stratégiától a copy-ig
A második nap rávilágított számtalan érdekes koncepcióra és bebizonyított egy örök érvényű igazságot is: egyetértés egy témában csak a legritkább esetekben valósul meg.
A marketing – és azon belül is a digitális világ – jövőjét nem mindenki ugyanabban látja és az újító technológiát is máshogy értékelik a szakemberek. A legélesebben ez a jelenség a kriptovalutáknál és az NFT témakörben ütközött ki. Míg egyesek szerint ez a jövő kötelező marketing-mix eleme, addig mások egyenesen csalásként és túlfújt lufiként hivatkoznak rá, ami mögött nincs valós tartalom. Bár eredményt hirdetni korai lenne, az egyértelműen látszik, hogy az átlagos piaci működéseknél sokkal volatilisebb ez a közeg.
Egy dolog egyértelmű: a tömegkommunikáció a múlté… A személyt kell megszólítani, aki olvassa a kreatívunkat, azt kell érezze, hogy dedikáltan neki szól az üzenetünk, platformtól függetlenül.
Erre a Y-shiftnél kiemelt hangsúlyt fektetünk, hogy üzeneteink minél személyre szabottabbak legyenek, a fogyasztó érezze, hogy fontos a márka számára.
EDM-nél ez jelenthet egyéni megszólítást és korábbi interakciók szerinti személyre szabást, de a többi médium esetén sem szabad általánosítani. Napi több ezer reklám jellegű impulzus éri a fogyasztót, mindenki a figyelméért küzd, ebből a zajból pedig nem lehet a tradicionális eszközökkel kitűnni, egyedi élményt kell nyújtani, amit a márkával tud azonosítani.
Tovább erősíti ezt a tényt az egyre dráguló fizetett média elérési költség. Mivel minden pillanatban érkezik új belépő a piacra, így az új fogyasztók elérése drasztikusan növekszik, így egyre hangsúlyosabb szerepet kap a fogyasztó megtartása és ismételt konvertáltatása (egy új fogyasztó megszerzése 7x drágább, mint egy már meglévő fogyasztónál ismételt eredmény elérése). Ezáltal fókuszba kerül a konverzió utáni fogyasztói szakasz, a CX (melyről ITT írtunk bővebben) és a kapcsolattartás felértékelődik. A fogyasztók a márka legjobb képviselői, így fontos, hogy ne egy adott terméket vagy szolgáltatást akarjunk “eladni” nekik, hanem márkánkat szeressék meg.
Még annál is hasznosabb volt az AdWorld 2022, mint azt vártuk
Két nap, több tucat előadás rengeteg témában és számtalan hasznos tapasztalás. Talán így lehetne a legtömörebben összefoglalni az AdWorld 2022 tavaszi előadását. Az elkövetkező évek egyértelmű irányát kijelölte az AdWorld előadó gárdája, az elméleti értekezések és a gyakorlati megvalósítások bemutatása együttesen garantálja, hogy az elhangzottakat implementáljuk napi működésünkbe.
A legfontosabb megállapítás talán nem is egy konkrét előadás volt, hanem az egész előadássorozatot átjáró gondolkodásmód, hogy nem szabad megpihenni egy szinten és elkényelmesedni, mindig keresni és alkalmazkodni kell az újdonságokhoz, mert a marketing világa egy pillanatra sem áll meg és aki egy helyben áll, az lemarad.
A közel 50 előadás, amin volt szerencsénk részt venni, annyi tanulsággal szolgált, hogy egy cikkbe nem tudtuk volna belesűríteni, így több témának is fogunk külön cikket szentelni, melyekben részletesen bemutatjuk a saját szemszögünkből is érdekes felvetéseket az adott témakörhöz kapcsolódóan. Ha nem akarsz lemaradni ezekről a cikkekről, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj ezekről, és további tartalmainkról.