Általánosságban elmondhatjuk, hogy a magyar üzleti és felhasználói réteg késve találkozik a világ vezető közösségi oldalainak híreivel. Nézz rá cikkünkre és vizsgáld velünk a nagy világ híreit!
Amerikában már a tartalmak alig fele érkezik direktben a felhasználóktól
A Facebook bevezette, hogy széles körben biztosít statisztikai információkat arról, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak a felhasználók a hírfolyamban. A jelentésből kiderül, hogy egyre jobban aprózódik a tartalmak forrásának tortája. Az emberek által látott bejegyzések java része még mindig a családtól és a barátoktól származik, de egyre nagyobb teret nyernek a csoportok és az üzleti oldalak.
forrás: Facebook
Kíváncsiak vagytok mik a legnépszerűbb Facebook posztok?
A Facebook saját statisztikái szerint a nagyok egyre nagyobbak lesznek. Azaz általában a TOP20 legnépszerűbb tartalomgyártó nézettsége növekszik a többiek kárára. De mégis milyen tartalmakat készítenek, amik a legnagyobb közönséget érik el?
A legmenőbb sztárok, a legdrágább influencerek vannak az élen? Vagy komoly stúdiók kreatív videós koncepciói? Netán valamilyen összetett stratégiát követő tematikus tartalmak? A közösségi médiában nem lehet csalódni! A világ legegyszerűbb, pár perc alatt összerakható posztjai generálják a legtöbb aktivitást és elérést.
Q3-ban az amerikai tartalmak közül ez a csoda hozta a legnagyobb 94,3M-os elérést:
Nagyjából annyi történt, hogy az oldal feldobta a témát, hogy tegye fel a kezét, aki sosem vezetett valamilyen bódítószer (alkohol, drog, stb.) hatása alatt.
Ha azt gondolnánk, hogy ez véletlen, akkor íme a következő legnépszerűbb posztok a listáról:
92,4M view, 92M view, 88,7M view, egészen a hatodik legnépszerűbbig kell mennünk, hogy legalább egy 5 percig tartó képig jussunk a népszerűségi listán: 83,4M view
Ha most azt gondolod, hogy holnap kiteszel egy kérdést és learatod az összes babért, azért megnyugtatlak, hogy nem megy ez ilyen könnyen. A gazdag tartalmak, a jó közösségek létrehozása elengedhetetlen része a munkának, de ha már felépített egy aktív tömeget, akkor úgy látszik ezek a „cselekvésre invitáló” egyszerű témák nyerőek lehetnek.
LinkedIn útmutató a sikeres márkaépítéshez
A LinkedIn közzétett egy 33 oldalas útmutatót arról, hogyan építhetjük fel hatékonyan márkánkat. A cég törekvése, hogy segítse megérteni a vállalkozásoknak, hogy hogyan aktivizálják márkájukat, hogyan mérhetik az aktivitások minőségét.
„Több mint 774 millió aktív LinkedIn tag és 58 millió regisztrált vállalat a bizonyítéka annak, hogy mértékadó elérést biztosít a felület a márkák számára. Ez az egyedülálló üzleti környezet, a LinkedIn elérésoptimalizáló termékével párosulva kiváló helyet biztosít a B2B kategória eléréséhez.”
forrás: Linkedin
Tovább dübörög a TikTok és egyre jobb alternatíva az üzleti felhasználásra
A TikTok közösség egyedülálló aspektusai a hitelesség és az öröm. Ez nem csak a felhasználók, hanem a hatásért elérni kívánó márkák és a vállalkozások számára is üdvözítő. Viszont ez a két tényező nehezen mérhető az üzleti világban, így biztosan még rengeteg fejlesztés és fejlődési lehetőség vár a médiaóriásra. A TikTok és a Nielsen egy közös tanulmányt hozott létre, amelyben megpróbálták mérhetővé tenni az értékeket.
A tanulmány arra koncentrál, hogy a közösség TikTok iránti érzelme globális jelenség, országról országra a hitelesség, az öröm és a felfedezés élményének a helye.
A TikTok felhasználók 64%-a állítja globálisan, hogy a TikTok az a hely, ahol önmaguk lehetnek, míg 56%-uk mondja, hogy olyan videókat tehet közzé, amit sehol máshol. 53%-uk bízik abban, hogy önmagukat adják, akiket követnek. Ez különösen fontos a márkák és vállalkozások számára, hiszen a nagyobb bizalom elkötelezettebb kapcsolatokat eredményez.
forrás: TikTok
A tanulmányból kiderül, hogy minden téren jelenleg a legrelevánsabb felületként érzékelik a felhasználók a TikTok-ot.
Miért jó a TikTok a vállalkozásoknak, márkáknak?
Itt a vállalkozások a közösség valódi tagjai, a felhasználók is egynek érzékelik, maguk közül valónak tekintik. Az általuk generált tartalmak megfelelnek a mindennapi TikTok felhasználók tartalomfogyasztásának, hasonló hitelességgel és erős pozitív energiával. Ennek köszönhetően a userek felismerik, hogy ez egy egyedülálló platform, ahol „szinte” nincs is különbség a hirdetés és a szimpla tartalom között.
A felhasználók 79%-a egyértelműen eltérőnek titulálja az üzleti hirdetéseket más platformokétól. 52%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy konkrétan keres és vásárol a TikTok-on.
Egyre több a támogató eszköz az üzleti felhasználók számára TikTok-on!
A TikTok a nyáron tesztelte, és ősszel elérhetővé tette minden felhasználó számára a „Promote” opciót. A hirdetési funkció hasonló a Facebook „Boost” gombjához, és lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen hirdetésekkel erősítsék a bejegyzéseiket.
forrás: TikTok