Facebook, Linkedin és Tiktok újdonságok, amik hasznosak lesznek 2022-ben

Fincza Gergő
Fincza Gergő
Facebook, LinkedIn, TikTok újdonságok

Gergő a YCO egyik alapítója, aki lassan több ideje foglalkozik vállalatok, márkák digitális stratégiájával, mint ahány éves némelyik gyakornokunk. Imádja rendszerbe foglalni a bonyolult helyzeteket és elképzeléseket, hogy előremutató terveket készítsen belőle.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Általánosságban elmondhatjuk, hogy a magyar üzleti és felhasználói réteg késve találkozik a világ vezető közösségi oldalainak híreivel. Nézz rá cikkünkre és vizsgáld velünk a nagy világ híreit!

    Amerikában már a tartalmak alig fele érkezik direktben a felhasználóktól

    A Facebook bevezette, hogy széles körben biztosít statisztikai információkat arról, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak a felhasználók a hírfolyamban. A jelentésből kiderül, hogy egyre jobban aprózódik a tartalmak forrásának tortája. Az emberek által látott bejegyzések java része még mindig a családtól és a barátoktól származik, de egyre nagyobb teret nyernek a csoportok és az üzleti oldalak.

    facebook tartalom források US
    facebook tartalom források US

    forrás: Facebook

    Kíváncsiak vagytok mik a legnépszerűbb Facebook posztok?

    A Facebook saját statisztikái szerint a nagyok egyre nagyobbak lesznek. Azaz általában a TOP20 legnépszerűbb tartalomgyártó nézettsége növekszik a többiek kárára. De mégis milyen tartalmakat készítenek, amik a legnagyobb közönséget érik el?

    A legmenőbb sztárok, a legdrágább influencerek vannak az élen? Vagy komoly stúdiók kreatív videós koncepciói? Netán valamilyen összetett stratégiát követő tematikus tartalmak? A közösségi médiában nem lehet csalódni! A világ legegyszerűbb, pár perc alatt összerakható posztjai generálják a legtöbb aktivitást és elérést.

    Q3-ban az amerikai tartalmak közül ez a csoda hozta a legnagyobb 94,3M-os elérést:

    Nagyjából annyi történt, hogy az oldal feldobta a témát, hogy tegye fel a kezét, aki sosem vezetett valamilyen bódítószer (alkohol, drog, stb.) hatása alatt.

    Ha azt gondolnánk, hogy ez véletlen, akkor íme a következő legnépszerűbb posztok a listáról:

    92,4M view, 92M view, 88,7M view, egészen a hatodik legnépszerűbbig kell mennünk, hogy legalább egy 5 percig tartó képig jussunk a népszerűségi listán: 83,4M view

    Ha most azt gondolod, hogy holnap kiteszel egy kérdést és learatod az összes babért, azért megnyugtatlak, hogy nem megy ez ilyen könnyen. A gazdag tartalmak, a jó közösségek létrehozása elengedhetetlen része a munkának, de ha már felépített egy aktív tömeget, akkor úgy látszik ezek a „cselekvésre invitáló” egyszerű témák nyerőek lehetnek.

    LinkedIn útmutató a sikeres márkaépítéshez

    A LinkedIn közzétett egy 33 oldalas útmutatót arról, hogyan építhetjük fel hatékonyan márkánkat. A cég törekvése, hogy segítse megérteni a vállalkozásoknak, hogy hogyan aktivizálják márkájukat, hogyan mérhetik az aktivitások minőségét.

    „Több mint 774 millió aktív LinkedIn tag és 58 millió regisztrált vállalat a bizonyítéka annak, hogy mértékadó elérést biztosít a felület a márkák számára. Ez az egyedülálló üzleti környezet, a LinkedIn elérésoptimalizáló termékével párosulva kiváló helyet biztosít a B2B kategória eléréséhez.”

    linkedin márkaépítés útmutató
    linkedin márkaépítés útmutató

    forrás: Linkedin

    Tovább dübörög a TikTok és egyre jobb alternatíva az üzleti felhasználásra

    A TikTok közösség egyedülálló aspektusai a hitelesség és az öröm. Ez nem csak a felhasználók, hanem a hatásért elérni kívánó márkák és a vállalkozások számára is üdvözítő. Viszont ez a két tényező nehezen mérhető az üzleti világban, így biztosan még rengeteg fejlesztés és fejlődési lehetőség vár a médiaóriásra. A TikTok és a Nielsen egy közös tanulmányt hozott létre, amelyben megpróbálták mérhetővé tenni az értékeket.

    A tanulmány arra koncentrál, hogy a közösség TikTok iránti érzelme globális jelenség, országról országra a hitelesség, az öröm és a felfedezés élményének a helye.

    A TikTok felhasználók 64%-a állítja globálisan, hogy a TikTok az a hely, ahol önmaguk lehetnek, míg 56%-uk mondja, hogy olyan videókat tehet közzé, amit sehol máshol. 53%-uk bízik abban, hogy önmagukat adják, akiket követnek. Ez különösen fontos a márkák és vállalkozások számára, hiszen a nagyobb bizalom elkötelezettebb kapcsolatokat eredményez.

    TikTok az öröm és a hitelesség forrása
    TikTok az öröm és a hitelesség forrása

    forrás: TikTok

    A tanulmányból kiderül, hogy minden téren jelenleg a legrelevánsabb felületként érzékelik a felhasználók a TikTok-ot.

    Miért jó a TikTok a vállalkozásoknak, márkáknak?

    Itt a vállalkozások a közösség valódi tagjai, a felhasználók is egynek érzékelik, maguk közül valónak tekintik. Az általuk generált tartalmak megfelelnek a mindennapi TikTok felhasználók tartalomfogyasztásának, hasonló hitelességgel és erős pozitív energiával. Ennek köszönhetően a userek felismerik, hogy ez egy egyedülálló platform, ahol „szinte” nincs is különbség a hirdetés és a szimpla tartalom között.

    A felhasználók 79%-a egyértelműen eltérőnek titulálja az üzleti hirdetéseket más platformokétól. 52%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy konkrétan keres és vásárol a TikTok-on.

    Egyre több a támogató eszköz az üzleti felhasználók számára TikTok-on!

    A TikTok a nyáron tesztelte, és ősszel elérhetővé tette minden felhasználó számára a „Promote” opciót. A hirdetési funkció hasonló a Facebook „Boost” gombjához, és lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen hirdetésekkel erősítsék a bejegyzéseiket.

    Tiktok Screenshot

    forrás: TikTok

    Legutolsó bejegyzéseink

    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!