Facebook, Linkedin és Tiktok újdonságok, amik hasznosak lesznek 2022-ben

Fincza Gergő
Fincza Gergő
Facebook, LinkedIn, TikTok újdonságok

Gergő a YCO egyik alapítója, aki lassan több ideje foglalkozik vállalatok, márkák digitális stratégiájával, mint ahány éves némelyik gyakornokunk. Imádja rendszerbe foglalni a bonyolult helyzeteket és elképzeléseket, hogy előremutató terveket készítsen belőle.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Általánosságban elmondhatjuk, hogy a magyar üzleti és felhasználói réteg késve találkozik a világ vezető közösségi oldalainak híreivel. Nézz rá cikkünkre és vizsgáld velünk a nagy világ híreit!

    Amerikában már a tartalmak alig fele érkezik direktben a felhasználóktól

    A Facebook bevezette, hogy széles körben biztosít statisztikai információkat arról, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak a felhasználók a hírfolyamban. A jelentésből kiderül, hogy egyre jobban aprózódik a tartalmak forrásának tortája. Az emberek által látott bejegyzések java része még mindig a családtól és a barátoktól származik, de egyre nagyobb teret nyernek a csoportok és az üzleti oldalak.

    facebook tartalom források US
    facebook tartalom források US

    forrás: Facebook

    Kíváncsiak vagytok mik a legnépszerűbb Facebook posztok?

    A Facebook saját statisztikái szerint a nagyok egyre nagyobbak lesznek. Azaz általában a TOP20 legnépszerűbb tartalomgyártó nézettsége növekszik a többiek kárára. De mégis milyen tartalmakat készítenek, amik a legnagyobb közönséget érik el?

    A legmenőbb sztárok, a legdrágább influencerek vannak az élen? Vagy komoly stúdiók kreatív videós koncepciói? Netán valamilyen összetett stratégiát követő tematikus tartalmak? A közösségi médiában nem lehet csalódni! A világ legegyszerűbb, pár perc alatt összerakható posztjai generálják a legtöbb aktivitást és elérést.

    Q3-ban az amerikai tartalmak közül ez a csoda hozta a legnagyobb 94,3M-os elérést:

    Nagyjából annyi történt, hogy az oldal feldobta a témát, hogy tegye fel a kezét, aki sosem vezetett valamilyen bódítószer (alkohol, drog, stb.) hatása alatt.

    Ha azt gondolnánk, hogy ez véletlen, akkor íme a következő legnépszerűbb posztok a listáról:

    92,4M view, 92M view, 88,7M view, egészen a hatodik legnépszerűbbig kell mennünk, hogy legalább egy 5 percig tartó képig jussunk a népszerűségi listán: 83,4M view

    Ha most azt gondolod, hogy holnap kiteszel egy kérdést és learatod az összes babért, azért megnyugtatlak, hogy nem megy ez ilyen könnyen. A gazdag tartalmak, a jó közösségek létrehozása elengedhetetlen része a munkának, de ha már felépített egy aktív tömeget, akkor úgy látszik ezek a „cselekvésre invitáló” egyszerű témák nyerőek lehetnek.

    LinkedIn útmutató a sikeres márkaépítéshez

    A LinkedIn közzétett egy 33 oldalas útmutatót arról, hogyan építhetjük fel hatékonyan márkánkat. A cég törekvése, hogy segítse megérteni a vállalkozásoknak, hogy hogyan aktivizálják márkájukat, hogyan mérhetik az aktivitások minőségét.

    „Több mint 774 millió aktív LinkedIn tag és 58 millió regisztrált vállalat a bizonyítéka annak, hogy mértékadó elérést biztosít a felület a márkák számára. Ez az egyedülálló üzleti környezet, a LinkedIn elérésoptimalizáló termékével párosulva kiváló helyet biztosít a B2B kategória eléréséhez.”

    linkedin márkaépítés útmutató
    linkedin márkaépítés útmutató

    forrás: Linkedin

    Tovább dübörög a TikTok és egyre jobb alternatíva az üzleti felhasználásra

    A TikTok közösség egyedülálló aspektusai a hitelesség és az öröm. Ez nem csak a felhasználók, hanem a hatásért elérni kívánó márkák és a vállalkozások számára is üdvözítő. Viszont ez a két tényező nehezen mérhető az üzleti világban, így biztosan még rengeteg fejlesztés és fejlődési lehetőség vár a médiaóriásra. A TikTok és a Nielsen egy közös tanulmányt hozott létre, amelyben megpróbálták mérhetővé tenni az értékeket.

    A tanulmány arra koncentrál, hogy a közösség TikTok iránti érzelme globális jelenség, országról országra a hitelesség, az öröm és a felfedezés élményének a helye.

    A TikTok felhasználók 64%-a állítja globálisan, hogy a TikTok az a hely, ahol önmaguk lehetnek, míg 56%-uk mondja, hogy olyan videókat tehet közzé, amit sehol máshol. 53%-uk bízik abban, hogy önmagukat adják, akiket követnek. Ez különösen fontos a márkák és vállalkozások számára, hiszen a nagyobb bizalom elkötelezettebb kapcsolatokat eredményez.

    TikTok az öröm és a hitelesség forrása
    TikTok az öröm és a hitelesség forrása

    forrás: TikTok

    A tanulmányból kiderül, hogy minden téren jelenleg a legrelevánsabb felületként érzékelik a felhasználók a TikTok-ot.

    Miért jó a TikTok a vállalkozásoknak, márkáknak?

    Itt a vállalkozások a közösség valódi tagjai, a felhasználók is egynek érzékelik, maguk közül valónak tekintik. Az általuk generált tartalmak megfelelnek a mindennapi TikTok felhasználók tartalomfogyasztásának, hasonló hitelességgel és erős pozitív energiával. Ennek köszönhetően a userek felismerik, hogy ez egy egyedülálló platform, ahol „szinte” nincs is különbség a hirdetés és a szimpla tartalom között.

    A felhasználók 79%-a egyértelműen eltérőnek titulálja az üzleti hirdetéseket más platformokétól. 52%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy konkrétan keres és vásárol a TikTok-on.

    Egyre több a támogató eszköz az üzleti felhasználók számára TikTok-on!

    A TikTok a nyáron tesztelte, és ősszel elérhetővé tette minden felhasználó számára a „Promote” opciót. A hirdetési funkció hasonló a Facebook „Boost” gombjához, és lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen hirdetésekkel erősítsék a bejegyzéseiket.

    Tiktok Screenshot

    forrás: TikTok

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!