Mindenki arról beszél, hogy milyen hasznos eszköz a LinkedIn, mégsem hallani szuperjó magyar sikertörténeteket. Te kipróbáltad már marketing célokra?
Mielőtt belemennénk a LinkedIn marketing rejtelmeibe, pár alap statisztika erről a közösségi platformról:
- már 1,1 millió magyar user
- egy nők által dominált platform (57% nő)
- 60%-ban 25-34 éves korosztály: aktív karriert építők
Ha vállalkozásunkkal a szellemi munkakörben dolgozó, magasabb jövedelmű, középkorú magyarokat akarjuk elérni, akkor a LinkedIn egy jó megoldás lehet számunkra!
Do business where business is done – így szól a LinkedIn mottója. Mit is jelent ez?
Ahogy fentebb olvashattátok, a LinkedIn userei elég speciális tömeget jelentenek, mondhatni ők a közösségi médiumok „elitjei”, hiszen a Facebookhoz, Instagramhoz képest a LinkedInre nem „szórakozni” jönnek fel, hanem szakmai tartalmakat olvasni, üzleti megoldásokat keresni, új partnereket találni. Egy olyan helyre jönnek üzleti célból, ami pont ezt nyújtja számukra.
Ez az 1,1 millió magyar felhasználó tehát egy kánaán is lehet egy vállalkozás számára. Hiszen mégsem a közel 7 millió magyar Facebook userből kell megtalálni őket, hanem itt vannak, egy helyen.
Igen ám, de mit is lehet itt csinálni egy vállalkozásnak?
Most figyelj: itt vannak a LinkedIn marketing megoldások
Lead generálás, weboldal forgalom terelés, márkaismertség építés – csak hogy a legfontosabbakat említsük.
De lépjünk vissza egy szintet. Mindezekhez első lépésként szükséged van egy vállalkozói profilra. Ez ingyenesen létrehozható, és közzé tudod itt tenni szakmai tartalmaidat, amivel építed a közösséged és a márkád.
A YCO LinkedIn vállalkozói profilját itt tudod megnézni
Ha megvan a vállalkozói profilod, akkor kezdődhet a munka.
- Először is írd fel, mik a céljaid, mit szeretnél elérni a LinkedIn használatával.
- Kezdd el felépíteni a profilod. Töltsd fel minél több információval az adatlapod, kérd meg a cég munkatársait, hogy a profiljuknál vegyék fel a céget, hogy ott dolgoznak.
- Jelöld be / kövesd az ismerősöket, és más lehetséges követőket. Kérd meg munkatársaidat, hogy ők is segítség a követőbázis növekedését.
- Posztolj olyan tartalmakat, melyek a céljaidat támogatják. A legjobb, ha saját tartalmaidat (pl. saját szakmai blog) osztod meg, de az se baj, ha másoktól osztasz meg olyat, amellyel a céged azonosulni tud. A sima szöveges bejegyzéseken felül érdemes például a videós megoldásokat is kipróbálnod, egyre népszerűbb ez a megoldás ezen a platformon is!
Az organikus lehetőségek után pedig próbáld ki a fizetős megoldásokat is. Négy féle hirdetési lehetőséget nyújt jelenleg a LinkedIn:
- Szponzorált tartalom – ez egy egyszerű hirdetése a bejegyzésednek, ami megjelenik a követőid üzenőfalán
- Szponzorált üzenetek – a célközönséged elérése direkt üzeneten keresztül. Ezt főleg a HR-esek alkalmazzák, hogy így érjék el a potenciális jelölteket.
- Szöveges hirdetések – sima PPC vagy CPM hirdetések, melyek a közösségi oldal jobb oldalsávjában szoktak megjelenni
- Dinamikus hirdetések – ezek a leginkább személyre szabható hirdetések, ami olyan lehet mint pl. egy ajánlás, és ez által eredményesebb tud lenni.
Reméljük eddig minden érthető. Felmerülhet a kérdés, hogy mindezek mennyibe kerülnek?
A LinkedIn hirdetései költségek nagyban függnek számos tényezőtől, beleértve a célcsoportot, a kampány célt és a licitet is. Általában azonban elmondható, hogy borsosabb árat kell fizetnünk itt, mint a Google Adsnél, vagy egy Facebook / Instagram hirdetési kattintásért. Nagyságrendileg egy kattintás 1500 Ft körül van, 1000 megjelenés 2000 Ft és 250 Ft egy üzenetküldés.
Fel a fejjel! Soknak tűnik, de ha jól célzunk, jól felmérjük a célcsoportot, akkor hatékonyságában jobb, mint a kedvezőbb áron futó „nagyok”.
Mit gondolsz? Kipróbálod? Ha elakadsz, keress minket, segítünk!
Források: Linkedin.com, statista.com, napoleoncat.com, business.linkedin.com, webfx.com