Digitális ügynökségként fő célunk, hogy segítsünk minden ügyfelünknek fókuszt találni az idei évre is. A célok megvalósításának első, fontos állomása, hogy beszéljünk a trendek alakulásáról, tisztába tegyük, hogy hol is tartunk 2020-ban. Hiszen a siker egyik fő kulcsa az, hogy jól átlássuk az üzletünket, tudjuk, hogy kik a vásárlóink, hogy tudjuk elérni őket és ehhez a legmegfelelőbb eszközöket alkalmazzuk.
Milyen digitális trendek hatottak tíz évvel ezelőtt?
Talán meglepő, de az Instagram 2010 októberében kezdte meg működését az Apple Inc. készülékein. Rohamos terjeszkedését és növekedését annak köszönhette, hogy nagyon sokan megkedvelték az alkalmazást:
nyolc hónap leforgása alatt felhasználóinak száma már az ötmilliót is meghaladta.
Ekkorra datálható az iPhone 4 2011-es bemutatása is, ami hatalmas mérföldkő a mobil böngészés elterjedésében. Emellett az okostelefonok terjedése és a folyamatos technológiai fejlesztés máig tartó trend. Sőt, ami még meglepőbb, a közösségi média szerepe is megkérdőjelezhető volt ekkor. Egyes szakértők úgy vélték, hogy a közösségi média az üzleti világ szereplői számára rövid időn belül mainstream eszközzé válik, míg mások rövid virágzást jósoltak neki. Mondanunk sem kell, hogy az előbbi jóslat nemhogy bevált, de a social média jelenlét a vállalatok számára ma már épp annyira fontos és szükséges, mint a weboldaluk.
A közösségi terek az online marketing tevékenység szerves részévé is váltak.
Az új digitális technológiák gombamód szaporodnak, és ennek eredményeként ma már átlagosan több, mint hat órát töltünk internetezéssel.
Melyek lesznek meghatározó digitális trendek 2020-tól?
Változnak a szokások, és a kereskedelmi modellek is. Például egyre több a D2C vállalkozás, amely a gyártók vevőkkel való közvetlen kapcsolatát takarja. Az olyan internetes webáruházak, akik online üzlettel indultak (mint például az Amazon), folyamatosan hozzák létre a üzleteket, átvevőpontokat a felhasználói élmény javítása érdekében.
Változik a fogyasztói magatartás is, a média költéseink is átalakuláson mennek keresztül.
Nézzük például a cord-cutting trendet, miszerint a televízió előfizetések száma évről évre csökken, míg a Netflix, az HBO-Go és a hozzájuk hasonló médiaszolgáltatók előfizetőinek száma rohamosan nő.
A hangalapú és a vizuális, azaz képalapú keresés a gyorsuló trendet tökéletesen kiszolgálják. Bár a Vice and Visual kereső alkalmazások ma még némiképp gyerekcipőben járnak, de 5 éven belül minden bizonnyal teljesen teret hódítanak.
A technológiai fejlődés jogi vonatkozásban is új kihívásokat hozott magával, szükségessé vált rendelkezéseket hozni, így 2018. májusában érvénybe lépett az általános adatvédelmi rendelet (GDPR), mely elsősorban a természetes személyek személyes adatait védi.
Talán a legnagyobb hatású trend napjainkban a magyar piacra az automatizáció. A magyar vállalkozások egyre több pénzt költenek automatizáltan, így a megkülönböztetés lehetősége csökken, a kattintási költségek nőnek és a konverziós tölcsér kiszélesedik.
A hibát sokan ott követik el, hogy az első interakcióra koncentrálnak. Hiszen ha sok látogatójuk van, azt már eredményként kezelik, így erre költik az erőforrásaikat és az első interakcióra koncentrálnak akkor is, ha extrém magas a visszafordulás.
Aki időben felismeri a szélesedő konverziós tölcsér trendjét, az már most a teljes látogatói útvonalat vizsgálja, elemzi és optimalizálja. Tudja, hogy kik a vevői, hogy hogyan szólíthatja meg, hova akarja vezetni őket és miként lesz lojális vásárló belőlük.