Milyen tartalomra mozdul meg a közönséged 2022-ben?

Katona Kriszti
Katona Kriszti
Milyen tartalmat osszak meg 2022-ben?

Kriszti a social media és helyesíró ninja a YCO-nál. Tartalomgyártóként imád mindent, ami kreatív és vizuális, emellett mindig talál okot a nevetésre és a táncra. ✨

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Nem mindegy milyen tartalmat osztasz meg a közösségi médiában, ha szeretnél elkötelezettséget és reakciót kiváltani a célközönségedből. A trendek irányt mutatnak, mi pedig összegyűjtöttük neked a 3 legfontosabbat.

    Milyen tartalmakat osszak meg?

    Ha megvan, hogy milyen felületekre fókuszálj, akkor ideje megtervezni, milyen tartalmakat ossz meg a közönségeddel. Mindamellett, hogy fontos, hogy el tudd kötelezni őket a márkád mellett, és ehhez kreatív történetmesélésen keresztül vezet az út, vegyük át 2022 legfontosabb trendjeit a tartalomra vonatkozóan.

    A vizualitás fókuszt helyezd át mozgóképre

    A szemkápráztató vizuális tartalom több social media oldalon is a siker kulcsa, úgyhogy a minőségi fotók és videók a 2022-es évet is meghatározzák. Az idei évben azonban tovább növekszik a videó létjogosultsága, ahogy a TikTok és Reels rövid videós tartalmai egyre felkapottabbak lesznek.

    Te mit néznél szívesebben, egy századik beállított/ megszerkesztett fotót, vagy egy életérzést átadó, használatot bemutató, érzelmeket kiváltó videót? Utóbbi sokkal alkalmasabb gyors bizalomépítésre és meggyőzésre. Ráadásul a videók már a LinkedIn felületén is hódítanak, olyannyira, hogy még TikTokos videók is megjelenhetnek rajta.

    A videók mellett az élők szerepe is megnő, hiszen valós idejű kapcsolatteremtésre ad lehetőséget, ami a közönség elkötelezettségét növeli. Az éppen aktív követők pedig még értesítést is kapnak arról, ha élőbe kezdesz

    Egy falatnyi tartalom

    A rohanó hétköznapok, a rengeteg online inger, az egyszerűségre való vágy, abba az irányba mutat, hogy minél gyorsabban fogyasztható tartalmakat osszunk meg. Legyen rövid, velős, lehetőleg hasznos és/vagy szórakoztató. 15 mp-es TikTok videó, rövid szövegek, gyorsan értelmezhető képek. Mindemellett még meg is kell ragadnunk a figyelmet, így valamilyen módon ki is kell tűnnünk, hogy abban a 2-3 másodpercnyi időben megragadjuk az érdeklődést. Ahogy a HubSpot és Talkwalker trendösszefoglaló anyagában szerepel

    Akár Instagramról, Tiktokról, Facebookról, social hirdetésekről van szó, innováció kell, hogy megfogd a felhasználók rövid figyelmét. Akik az interaktív tartalomra, meglepő, érzelmes pillanatokra fókuszálnak, azok a tartalommarketinget új szintre emelhetik és képesek lesznek megfelelni a célközönség igényeinek

    Együttműködések aranykora

    A pandémiás helyzet is ráerősített az egymás támogatásának trendjére, de az együttműködések alatt érthetjük az influenszerekkel való közös munkát is, aminek szintén új löketet adott a megváltozott világrend. A bizonytalanság, álinformációk idején felértékelődik, ha egy ismerős, szimpatikus arc ajánl egy terméket vagy szolgáltatást, mesél a mindennapi szokásairól, így nagyobb eséllyel választanak kipróbált módszereket a követők.

    A TikTok kiváló példája ennek, hiszen számos termék iránt nőtt már meg ugrásszerűen az érdeklődés a videók és felhasználók által, ennek gyűjtőneve is született, a #TikTokMadeMeBuyIt. Ilyen például a feta sajtos recept, amiről itt írtunk korábban, de a Maybelline Sky High szempillaspirálját is ide sorolhatjuk.

    Ez persze elcsépelten hangozhat, de ez is mutatja, hogy az együttműködésnek nem feltétlenül kell a legnagyobb, reklámokban is leggyakrabban feltűnő celebeket választani. A legfontosabb kritérium, hogy illeszkedjen a márka arculatához, értékeihez, céljaihoz és hiteles legyen, mindegy mekkora követőbázissal rendelkezik.

    A fentiek természetesen nem azt jelentik, hogy mindenkinek minden trendet be kell építenie a stratégiájába. Ahogy a platformoknál, úgy a tartalmaknál is érvényes az a nézőpont, hogy az a fontos, hogy a márkához és lehetőségeihez igazodjon a választott irány. Beszéljük át a lehetőségeidet, keress minket elérhetőségeinken!

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!