Ha definiáltuk a célcsoportjainkat, azt is tudnunk kell, hogyan használjuk fel az online megjelenésünk és kommunikációnk hatékonyságának növelésére.
A YCO Online Jelenlét Monitoring sorozatának fontos témája a célcsoportok vizsgálata és annak összeillesztése a weboldal tartalmakkal, illetve az online marketing kommunikációval.
Ennek megfelelően Szakmai Műhelyünkben is részletesen foglalkozunk azzal, hogy:
- hogyan szegmentálhatjuk a piacunkat?
- milyen új megoldásokat alkalmazhatunk ebben a kérdésben?
- milyen megoldásokkal találkoztunk a járványhelyzettel kapcsolatban?
Projektjeink többségét mi magunk is a célcsoportok definiálásával kezdjük (komplex kvantitatív vagy kreatív kvalitatív módon), azonban az érdemi munka csak ennek eredményeként kezdődhet el.
A munkánk nem áll meg a célcsoportok meghatározásánál
A szegmensekből létrehozott marketing perszónák hozzájárulnak egy a felhasználók számára releváns digitális kommunikáció megtervezéséhez.
Munkánk során az STP stratégiát követve mi magunk is összefonjuk a kutatási és online marketing feladatokat:
- a kutatásra alapozott szegmensek kialakítását (és perszóna alkotás) követően
- az online célzási terv a célcsoportok igényeinek megfelelően jön létre, amelyre már
- pozicionálási tervet és marketing mixet is építhetünk.
A szegmentációnak köszönhetően a perszonalizált tartalmak menedzselése sokkal könnyebben megvalósítható, ami hatékonyan növeli a fogyasztói élményszerzést.
Az e-mailektől és online hirdetésektől zajos online térben a felhasználók manapság azt várják a márkáktól, hogy úgy kommunikáljanak, hogy azt személyre szólóan nekik célozzák, melyből gyorsan és kényelmesen kiderül számukra, hogy miért érdemes őket választani.
A digitális marketing lehetőségei egészen új lehetőségeket biztosítanak a számunkra a célcsoportok eléréséhez:
- a keresőbe beírt kulcsszavak információt szolgáltatnak a számunkra a keresési folyamattal kapcsolatban (felhasználói szokások)
- a közösségi oldalak (pl. Facebook) érdeklődés-alapú célzást tesznek lehetővé,
- ráadásul az fogyasztott tartalmak alapján történő perszonalizációval nem csak a hirdetéseket, de még az e-maileket is személyre szabhatjuk.
A fogyasztók elköteleződésének növeléséhez a szegmentációnak és a perszonalizációnak kéz a kézben kell működnie.
A jó márkapozíció kialakításának kulcsa a fogyasztók ismerete mellett a vállalati víziójának pontos megfogalmazása.
Ennek a két elemnek szinergiában kell működnie ahhoz, hogy egy márka hiteles üzenetet közvetítsen és meg tudja magát különböztetni a versenytársaktól.
A pozicionálás fontos alkotóelemei:
- a fogyasztókkal való érzelmi kötelék kialakítása (az emocionális kapocs megtalálása),
- a márka fókuszának megtalálása és
- a releváns üzenetek/ információk közvetítése.
Az online térben ezt a törekvést számos eszköz képes támogatni, melyek közül a teljesség igénye nélkül ötöt gyűjtöttünk itt össze:
- Meg kell találni azt a versenyelőnyt, ami megkülönbözteti a márkát a versenytársaktól – ami segít a megfelelő pozíció definiálásában. Mi lehet az az értékajánlat, amit mások nem tudnak és valóban értéket jelentenek a meglévő és elérni kívánt célcsoportjaink számára?
- Minden esetben törekedni kell olyan tartalmak létrehozására, melyek valóban értékesek és relevánsak a kiválasztott célcsoport számára
- Olyan kulcsszavak használata, melyek relevánsak a célcsoport számára a keresési folyamat során.
- Tisztában kell lenni azzal, hogy hol és hogyan érhetők el a célcsoportok az online térben.
- Hiszen, ha az adott célcsoport elérhető a TikTok-on, de a Facebook-on nem, akkor miért áldoznánk időt és erőforrást egy Facebook stratégia kialakítására?
- Minden lehetséges online platformot ki kell használni a célcsoportok elérésére – de csak azon a felületen, ahol valóban elérhetők
Érdekel, hogy mely szegmensekkel érdemes foglalkozni?
☝️ Keress minket 📧, segítünk megismerni a vásárlóidat!