Nyűgözd le a célcsoportjaidat!

YCO
YCO
wow hatás

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Ha definiáltuk a célcsoportjainkat, azt is tudnunk kell, hogyan használjuk fel az online megjelenésünk és kommunikációnk hatékonyságának növelésére.

    A YCO Online Jelenlét Monitoring sorozatának fontos témája a célcsoportok vizsgálata és annak összeillesztése a weboldal tartalmakkal, illetve az online marketing kommunikációval.

    Ennek megfelelően Szakmai Műhelyünkben is részletesen foglalkozunk azzal, hogy:

    • hogyan szegmentálhatjuk a piacunkat?
    • milyen új megoldásokat alkalmazhatunk ebben a kérdésben?
    • milyen megoldásokkal találkoztunk a járványhelyzettel kapcsolatban?

    Projektjeink többségét mi magunk is a célcsoportok definiálásával kezdjük (komplex kvantitatív vagy kreatív kvalitatív módon), azonban az érdemi munka csak ennek eredményeként kezdődhet el.

    stp stratégia (célcsoport)
    stp stratégia

    A munkánk nem áll meg a célcsoportok meghatározásánál

    A szegmensekből létrehozott marketing perszónák hozzájárulnak egy a felhasználók számára releváns digitális kommunikáció megtervezéséhez.

    Munkánk során az STP stratégiát követve mi magunk is összefonjuk a kutatási és online marketing feladatokat:

    • a kutatásra alapozott szegmensek kialakítását (és perszóna alkotás) követően
    • az online célzási terv a célcsoportok igényeinek megfelelően jön létre, amelyre már
    • pozicionálási tervet és marketing mixet is építhetünk.
    stp stratégia (célcsoport)
    stp stratégia

    A szegmentációnak köszönhetően a perszonalizált tartalmak menedzselése sokkal könnyebben megvalósítható, ami hatékonyan növeli a fogyasztói élményszerzést.

    Az e-mailektől és online hirdetésektől zajos online térben a felhasználók manapság azt várják a márkáktól, hogy úgy kommunikáljanak, hogy azt személyre szólóan nekik célozzák, melyből gyorsan és kényelmesen kiderül számukra, hogy miért érdemes őket választani.

    A digitális marketing lehetőségei egészen új lehetőségeket biztosítanak a számunkra a célcsoportok eléréséhez:

    • a keresőbe beírt kulcsszavak információt szolgáltatnak a számunkra a keresési folyamattal kapcsolatban (felhasználói szokások)
    • a közösségi oldalak (pl. Facebook) érdeklődés-alapú célzást tesznek lehetővé, 
    • ráadásul az fogyasztott tartalmak alapján történő perszonalizációval nem csak a hirdetéseket, de még az e-maileket is személyre szabhatjuk.

    A fogyasztók elköteleződésének növeléséhez a szegmentációnak és a perszonalizációnak kéz a kézben kell működnie.

    A jó márkapozíció kialakításának kulcsa a fogyasztók ismerete mellett a vállalati víziójának pontos megfogalmazása.

    Ennek a két elemnek szinergiában kell működnie ahhoz, hogy egy márka hiteles üzenetet közvetítsen és meg tudja magát különböztetni a versenytársaktól.

     A pozicionálás fontos alkotóelemei:

    • a fogyasztókkal való érzelmi kötelék kialakítása (az emocionális kapocs megtalálása),
    • a márka fókuszának megtalálása és
    • a releváns üzenetek/ információk közvetítése.

    Az online térben ezt a törekvést számos eszköz képes támogatni, melyek közül a teljesség igénye nélkül ötöt gyűjtöttünk itt össze:

    • Meg kell találni azt a versenyelőnyt, ami megkülönbözteti a márkát a versenytársaktól – ami segít a megfelelő pozíció definiálásában. Mi lehet az az értékajánlat, amit mások nem tudnak és valóban értéket jelentenek a meglévő és elérni kívánt célcsoportjaink számára?
    • Minden esetben törekedni kell olyan tartalmak létrehozására, melyek valóban értékesek és relevánsak a kiválasztott célcsoport számára
    • Olyan kulcsszavak használata, melyek relevánsak a célcsoport számára a keresési folyamat során.
    • Tisztában kell lenni azzal, hogy hol és hogyan érhetők el a célcsoportok az online térben.
    • Hiszen, ha az adott célcsoport elérhető a TikTok-on, de a Facebook-on nem, akkor miért áldoznánk időt és erőforrást egy Facebook stratégia kialakítására?
    • Minden lehetséges online platformot ki kell használni a célcsoportok elérésére – de csak azon a felületen, ahol valóban elérhetők

    Érdekel, hogy mely szegmensekkel érdemes foglalkozni? 

    ☝️ Keress minket 📧, segítünk megismerni a vásárlóidat!

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!