Nyűgözd le a célcsoportjaidat!

YCO
YCO
wow hatás

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Ha definiáltuk a célcsoportjainkat, azt is tudnunk kell, hogyan használjuk fel az online megjelenésünk és kommunikációnk hatékonyságának növelésére.

    A YCO Online Jelenlét Monitoring sorozatának fontos témája a célcsoportok vizsgálata és annak összeillesztése a weboldal tartalmakkal, illetve az online marketing kommunikációval.

    Ennek megfelelően Szakmai Műhelyünkben is részletesen foglalkozunk azzal, hogy:

    • hogyan szegmentálhatjuk a piacunkat?
    • milyen új megoldásokat alkalmazhatunk ebben a kérdésben?
    • milyen megoldásokkal találkoztunk a járványhelyzettel kapcsolatban?

    Projektjeink többségét mi magunk is a célcsoportok definiálásával kezdjük (komplex kvantitatív vagy kreatív kvalitatív módon), azonban az érdemi munka csak ennek eredményeként kezdődhet el.

    stp stratégia (célcsoport)
    stp stratégia

    A munkánk nem áll meg a célcsoportok meghatározásánál

    A szegmensekből létrehozott marketing perszónák hozzájárulnak egy a felhasználók számára releváns digitális kommunikáció megtervezéséhez.

    Munkánk során az STP stratégiát követve mi magunk is összefonjuk a kutatási és online marketing feladatokat:

    • a kutatásra alapozott szegmensek kialakítását (és perszóna alkotás) követően
    • az online célzási terv a célcsoportok igényeinek megfelelően jön létre, amelyre már
    • pozicionálási tervet és marketing mixet is építhetünk.
    stp stratégia (célcsoport)
    stp stratégia

    A szegmentációnak köszönhetően a perszonalizált tartalmak menedzselése sokkal könnyebben megvalósítható, ami hatékonyan növeli a fogyasztói élményszerzést.

    Az e-mailektől és online hirdetésektől zajos online térben a felhasználók manapság azt várják a márkáktól, hogy úgy kommunikáljanak, hogy azt személyre szólóan nekik célozzák, melyből gyorsan és kényelmesen kiderül számukra, hogy miért érdemes őket választani.

    A digitális marketing lehetőségei egészen új lehetőségeket biztosítanak a számunkra a célcsoportok eléréséhez:

    • a keresőbe beírt kulcsszavak információt szolgáltatnak a számunkra a keresési folyamattal kapcsolatban (felhasználói szokások)
    • a közösségi oldalak (pl. Facebook) érdeklődés-alapú célzást tesznek lehetővé, 
    • ráadásul az fogyasztott tartalmak alapján történő perszonalizációval nem csak a hirdetéseket, de még az e-maileket is személyre szabhatjuk.

    A fogyasztók elköteleződésének növeléséhez a szegmentációnak és a perszonalizációnak kéz a kézben kell működnie.

    A jó márkapozíció kialakításának kulcsa a fogyasztók ismerete mellett a vállalati víziójának pontos megfogalmazása.

    Ennek a két elemnek szinergiában kell működnie ahhoz, hogy egy márka hiteles üzenetet közvetítsen és meg tudja magát különböztetni a versenytársaktól.

     A pozicionálás fontos alkotóelemei:

    • a fogyasztókkal való érzelmi kötelék kialakítása (az emocionális kapocs megtalálása),
    • a márka fókuszának megtalálása és
    • a releváns üzenetek/ információk közvetítése.

    Az online térben ezt a törekvést számos eszköz képes támogatni, melyek közül a teljesség igénye nélkül ötöt gyűjtöttünk itt össze:

    • Meg kell találni azt a versenyelőnyt, ami megkülönbözteti a márkát a versenytársaktól – ami segít a megfelelő pozíció definiálásában. Mi lehet az az értékajánlat, amit mások nem tudnak és valóban értéket jelentenek a meglévő és elérni kívánt célcsoportjaink számára?
    • Minden esetben törekedni kell olyan tartalmak létrehozására, melyek valóban értékesek és relevánsak a kiválasztott célcsoport számára
    • Olyan kulcsszavak használata, melyek relevánsak a célcsoport számára a keresési folyamat során.
    • Tisztában kell lenni azzal, hogy hol és hogyan érhetők el a célcsoportok az online térben.
    • Hiszen, ha az adott célcsoport elérhető a TikTok-on, de a Facebook-on nem, akkor miért áldoznánk időt és erőforrást egy Facebook stratégia kialakítására?
    • Minden lehetséges online platformot ki kell használni a célcsoportok elérésére – de csak azon a felületen, ahol valóban elérhetők

    Érdekel, hogy mely szegmensekkel érdemes foglalkozni? 

    ☝️ Keress minket 📧, segítünk megismerni a vásárlóidat!

    Legutolsó bejegyzéseink

    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!