Online közösségek a marketingkutatásban

YCO
YCO
online közösségek a marketingkutatásban

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Az online módszerek erősödésével egyre gyakrabban alkalmazott irány az online közösség (Market Research Online Communities (MROC)).

    A digitalizáció a kutatási módszerek átalakulását is magával hozza.

    Az elmúlt évtized egyik legfontosabb marketingkutatási irányzata az online közösség kutatás (Market Research Online Communities) az egyik legdinamikusabban fejlődő módszer a marketingkutatásban. A kiindulópontot a változóban levő fogyasztói magatartás adja. Lehetőséget biztosít arra, hogy spontán szerveződő vagy tudatosan felépített közösségeket figyeljünk meg különböző témákban. Az online közösségkutatás az alkalmazott marketingkutatási eszköztárból épít egyrészt szekunder adatokra, másrészt pedig a megfigyelésekre, helyenként megkérdezéses eszközöket is alkalmazva. Óriási előnye, hogy az adott témában járatos és az átlagosnál magasabban involvált személyeket tömörítenek ezek a közösségek.

    Az online közösség olyan fogyasztók tömörít privát csoportokba, melyek az adott kutatási kérdéssekkel kapcsolatban tudnak értékes válaszokat biztosítani és interakcióba lépni egymással.

    A módszer jól használható olyan kvalitatív kutatási kérdések megválaszolására, melyek a fogyasztói szokások megértésére vonatkoznak:

    • bizonyos termékek vagy szolgáltatások fogyasztásának szokása
    • márkák hatása a vásárlásban vagy a fogyasztásban
    • vásárlási szituációk megértése

    A hagyományos mélyinterjús vagy fókuszcsoportos megkérdezéshez képest a módszer sokkal rugalmasabb mind kutatói, mind pedig résztvevői oldalon. Az online rendszeren keresztül történő válaszadás idő- és helyfüggetlen.

    online közösség kutatás
    online közösség kutatás

    Az épített közösségekre számos sikeres példa hozható, kezdve a Unilever női vásárlói számára kialakított zárt közösségtől, a Lego Ideas, a Starbucks kezdeményezésén keresztül az Xbox és a Playstation játékosokat tömörítő “mozgalmáig”.

    Mindegyikben közös, hogy egy erre a célra kialakított online platformra hívja el az érdeklődőket, akik regisztrációt követően csatlakozhatnak a közösséghez, oszthatják meg véleményüket, tapasztalataikat a gyártóval. Fontos, hogy a közösségek tagjai sűrűn cserélődnek, de a kemény mag (kb. 150-200 fő) stabil, akik elkötelezetten segítik a fejlesztéseket.

    Legutolsó bejegyzéseink

    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!