Így legyen sikeres Google Ads fiókod 2025-ben

Kiss Peti
Kiss Peti
igy-legyen-sikeres-google-ads-fiokod-2025

Imád minden marketing eszközt, amiben cpc-t lát és lehet optimalizálni, kampányok tervezésében és kivitelezésében otthon érzi magát. Kedvenc felülete a Google Ads, a kulcsszó optimalizálásra kedvenc hobbiként hivatkozik.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Egy dolog biztos a változó (PPC-s) világban: Google Ads hirdetésre szinte minden esetben szüksége van egy márkának ahhoz, hogy érvényesülni tudjon a digitális világban. Akár új fiókot, márkát szeretnél indítani, akár meglévő fiókodnak szeretnél újult erővel nekifutni 2025-ben, ebben a cikkben segítek kihozni a legtöbbet fiókodból.

    Az első lépés legyen…

    … Az alapvető célok meghatározása. Végső soron mindenki bevételt akar szerezni, ez önmagában nem nagy megfejtés. De a hogyan? már nagyobb kérdés. Itt jön képbe a céljaid pontos meghatározása: lényegében mit kell ahhoz a felhasználónak tennie, hogy te értékesként tekints rá (a digitális térben). Ez lehet feliratkozás, vásárlás, időpontfoglalás, telefonálás stb. A lényeg, hogy ezt pontosan meg tudd fogalmazni.

    Szintén nem elhanyagolható manapság a weboldal, ami digitális jelenléted horgonya: itt fut össze minden, és jobb esetben az ide látogatók konverziót is képesek végrehajtani. Ez többek közt azért elengedhetetlen, mert mind analitikai méréseid, mind hirdetési tevékenységeid ezen esemény(ek) mentén fognak összpontosulni.

    Készülj fel.. a sikerre

    Bár nem szigorúan kötelező, nagyban megkönnyíti a későbbi munkát egy Google Analytics fiók megléte, ahova fel van vezetve a számodra fontos összes konverzió. Innen akár Google Ads fiókodba is át tudod vinni, ha nem szeretnéd közvetlenül az Adsben létrehozni ezeket az eseményeket.

    És már jöhet is az izgalmas rész: indulhat a munka a Google hirdetési fiókodban. Na de nem az a munka, az előkészítés. Ahhoz, hogy valóban a legtöbbet tudd kihozni a fiókból, a vállalati céljaidat át kell fordítanod a Google Ads világába és meghatározni azokat a kampányokat, amik közelebb fognak vinni céljaid eléréséhez.

    Általánosságban elmondható, hogy a Google alapjait adó keresés megkerülhetetlen. Nem csak azért, mert megszoktuk, hanem mert működik. Gondolj bele, bármi eszedbe jut, rákeresel, bármi igényed támad, rákeresel. Olyan természetes lett a ráguglizás hogy a mindennapi diskurzusba is beépült ez a szó.

    Ha e-kereskedő vagy, javasolnék egy shopping kampányt is kiindulásként; ha márkaépítés is szerepel céljaid között, esetleg szolgáltatást népszerűsítenél, amire fel kell hívni a figyelmet, akkor a display kampány jó szolgálatodra lesz; amennyiben pedig erős vizualitáson alapul terméked/szolgáltatásod, egy youtube kampány mindenképp megfontolandó. – Ahogy láthatod, a lehetőségek tárháza végtelen (de legalábbis elégséges).

    A legjobb kombináció azonban szinte minden esetben a teljesítmény maximalizáló kampány lesz a keresési kampányod mellé. Nem véletlen a névhasználat, amennyiben van konverziós pont meghatározva a fiókod számára, ez a kampány minden erőforrásával erre fog törekedni.

    Amit tudnod kell a kampányokról

    Kezdjük a Search kampánnyal. Majdnem mindig az az alapja mindennek, illetve még mindig működik és erős. Amennyiben van valamilyen érdeklődés a terméked, szolgáltatásod iránt, akkor a keresési kampány stabil forgalmat fog terelni az oldaladra. Természetesen más kampányokat is indíthatsz emellett, ez később segítségedre fog válni, de nem feltétlenül kezelném egy szinten a Search kampánnyal.

    Anélkül, hogy túl mélyre mennénk és leírnám a pontos kampány setupot (ez túl hosszú kitérő lenne, meg amúgy sincs minden területre valid sablon, de, ha sokan kéritek, akkor írok róla) Annyi biztos, hogy vagy RSA (responsive search ad), vagy DSA (dynamic search ad), esetleg mindkettő típus használata lesz célszerű. RSA-val pontosabban irányíthatod a kommunikálni kívánt üzenetet, míg DSA-val a weboldalad tartalmát tudod dinamikusan és szerteágazóan eljuttatni a kereső userhez – elvégre a keresések 15% új keresés minden nap a Google szerint.

    Ideális esetben a keresési kampány stabilan el kezdi termelni a konverziókat egy betanulási időszak után, célszerű a havi 30-at belőni első körben irányszámnak. Ez azért is fontos, mert havi 30 konverziós esemény kell legalább a fióknak ahhoz, hogy értse és tudjon optimalizálni erre a cselekvésre. Ezáltal a kampányod, kampányaid is jobban fognak teljesíteni, és te is boldogan konstatálhatod a konverzió-áradatot.*

    *Sidenote: célszerű eleinte 1-2 konverzióra fókuszálni, és azokat kiépíteni ahelyett, hogy egyszerre egy tucat célt adsz át a fióknak, hogy “hajrá, szurkolok!”.

    Ha ez megvan, stabilan teljesít a Search és hozza a konverziókat, akkor el lehet kezdeni ismerkedni a Pmax kampánnyal is, legalább 3 hónappal a fiók indítás/aktivizálás után. Máris egyértelművé válik a konverziós mennyiség relevanciája: ez a kampány csak konverzióra tud fókuszálni, ezt azonban nagyon hatékonyan, ha megadod neki az információt.

    Fontos megjegyezni (bár minden fontos, de ez még inkább), hogy a Pmaxra maratonként tekints, ne sprintként. Nem fog azonnal csúcsra pörögni (pár szerencsés kivételt eltekintve), 30 napig tart az első körös betanulás, és 90 napig a teljes felállás. Eddig nem is érdemes cél CPA-t, vagy cél ROAS-t megadni neki, mert még nagyon ismerkedik a közönséggel, kit hogy tud hatékonyan cselekvésre bírni.

    Sokat tudsz segíteni a Pmax indulásához, ha a Searchben szerzett tapasztalatokat átülteted ide: A legjobb címsorokat és leírásokat használod, belsőlinkeket már nem kell csinálnod (mert korábban szorgosan megcsináltad a keresési kampányhoz is), a konverziódat már ismeri a rendszer, mint te a márkádat.

    E-commerce esetében a shopping tapasztalatokat is lehet alkalmazni: ha van kiemelkedő termékcsoport, azt érdemes lehet külön csoportban indítani. Ha futtattál displayt, az ottani eszközökből is tudsz csemegézni.

    Pár hasznos tanács

    Nem tudom eléggé hangsúlyozni az előzetes tervezés fontosságát. Enélkül könnyű belecsúszni a strukturálatlan, cél nélküli fiók problémájába, ami akár kidobott pénz is lehet (és én még nem találkoztam olyan ügyféllel, aki szerette kidobni a pénzt, de lehet létezik, mint Columbo felesége).

    0. Lépésként fel kell tenni pár kérdést:

    Miért akarunk hirdetni, mi a célunk vele? – Mi köré építjük a fiókot, mivel leszünk elégedettek

    Hogyan akarjuk elérni ezt a célt? – Ehhez milyen kampányokat kell indítanunk

    Mit fogunk figyelni a kampányoknál? – Meghatározzuk azokat a metrikákat, amik mentén döntéseket hozunk optimalizálás során (én a CTR-t és a konverziós arányt nézném, ugyanis a Google Ads pl. pont ezeket figyeli és ez alapján [is] rangsorol)

    Azt javaslom, hogy állandó és időszakos kampányokra bontsd a fiókod. Míg a Search és a Pmax (plusz bármilyen más releváns kampány) általában mindig jelen vannak, ők terelik a forgalmat és a konverziókat – ezeket optimalizálod rendszeresen – bizonyos kampányidőszakokban érdemes időszakos kampányokat létrehozni (példaként: Black Friday, Karácsony, hogy ne kelljen nagyon specifikus példán gondolkodnom).

    Itt célszerű más kampányokat igénybe venni, ugyanis azokkal más platformon fogod tudni elérni a célcsoportod, nem lesz meg az always on kampányokkal szembeni “ezt már láttam” érzés. Eme promóciós kampányokat nem kell túlhajtani, és nem is feltétlenül tőlük kell várni a sokszoros megtérülést. Ezek a többi törekvésed fogják erősíteni – mert ugye holisztikusan gondolkodunk.

    Mégegy apró tipp a konverzióidat illetően: arról már megemlékeztem, hogy eleinte nem célszerű túlterhelni a rendszert konverziókkal, azonban én hiszek a segítő, másodlagos konverziók erejében. Illetve, ha rendszerszinten nem kap értéket a konverziód, akkor célszerű magadnak meghatározni egy számot a konverzió értékeként. Még ha darabszámra is mész, a rendszer érteni fogja, hogy melyik értékesebb számodra.

    Végső gondolatként pedig ez álljon itt:

    A Google Ads önmagában nem tudja megváltani a márkád. A Google Ads egy (rendkívül jó) eszköz arra, hogy márkádat, üzenetedet amplifikálja, legyen az üzletileg jó, vagy rossz. Megfelelő üzleti stratégia, valamint több csatornás kommunikáció nélkül a Google Ads se képes a csodára.

    Legutolsó bejegyzéseink

    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!