2021-es online marketing trendek

YCO
YCO
online marketing trendek

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Ha visszatekintünk 2020-ra, akkor abban mindannyian egyetérthetünk, hogy nem volt túl barátságos hozzánk. Összefoglaltuk, hogyan érezhetjük ennek hatását az online marketingben.

    A körülöttünk zajló világ lelassult, és mindenki azon dolgozott, hogy a legjobbat nyújtsa a kialakult helyzetben. A marketing szakma sem pihent ez idő alatt, és felvette a küzdelmet, hogy lépést tudjon tartani ezzel a furcsa, ám annál inkább kihívásokban gazdag “ új világgal”, ahol a digitális a normális, és ha nincs zoom/teams/skype accountod akkor magadra vagy utalva.

    Azt már tudjuk, hogy egy ilyen mértékű járvány mekkora hatással van a világra, de azt is érdemes megnéznünk, hogy a 2021-es évünket milyen online marketing trendek mentén tudjuk úgy kialakítani, hogy sikereket érjünk el.

    Újszerű kihívások a SEO világában

    A tavalyi év a trendek tekintetében is gátakat szabott. A hangalapú keresés az előrejelzésekkel ellentétben nem hódította meg a világot. Az ábrán jól látható, hogy az emberek többsége nem tudta beépíteni életébe teljes mértékben a hangalapú keresés használatát.

    2021-02-15-szakcikk-abra-v1
    2021-02-15-szakcikk-abra-v1

    2021-re ismét egy új SEO-t segítő trendet jósolnak, a vizuális keresést. Kíváncsian várjuk, hogy valóban nagyobb sikereket tud-e elérni mint elődje. A Google Lens képfelismerő AI algoritmus megjelenésének köszönhetően a keresőmotor-marketing elmozdul a szavak tartományából a képek és videók irányába. A képkeresés egy újabb lehetőséget jelent a digitális marketingben dolgozó szakemberek számára, hogy interaktív tartalmakkal erősítsék a márkához való elköteleződést.

    Azok az innovatív gondolkodású márkák, akik újratervezik weboldalukat a vizuális és a hangalapú keresés támogatása érdekében, 30% -kal növelik digitális kereskedelemből származó bevételeiket.

    Mi biztosan arra számítunk, hogy aranykorába fog lépni a vizuális keresés, és ennek köszönhetően az organikus piaci részesedés is jelentősen növekedni fog.

    Szia, Marketing vagyok, az új barátod

    A járvány következtében a márkakommunikáció új alapokra helyeződött. Az emberek személyesebb, mélyebb kapcsolatokra vágynak és ezt egy márkával szemben is elvárják, így a cégeknek kiemelten ügyelniük kell arra, hogy kapcsolatot teremtsenek ügyfeleikkel. Ahhoz, hogy megértsük valójában mire vágynak, mélyebb kapcsolatokra van szükség. Nem elég egy mindenkinek szóló marketingüzenetet megfogalmazni.

    Az információk és a közösségépítő tartalmak kerültek előtérbe, amelyek nagy hatással vannak az ügyfelek aktivitására. A bezártság, és a beszűkült lehetőségek miatt az emberek vágynak arra, hogy valaki meghallgassa őket. Úgy érhetünk igazán célba, ha a márkán keresztül beszélgetünk, és építjük ki a lojalitást. A személyre szabott és személyre szóló tartalmak valóban képesek arra, hogy egy közvetlen és visszajelzésekre alapuló kapcsolat legyen a márka és az ügyfél között.

    Interaktív tartalmak

    Az előzőekben megalapoztuk a jó ügyfélkapcsolatot, így jöhet is a következő lépés. Vegyük rá őket, hogy másoknak is beszéljenek a márkáról. Ennek egyik legegyszerűbb módja, ha interaktív tartalmakkal gazdagítjuk weboldalunkat vagy közösségi oldalainkat. A látogató számára értéket teremtünk, ezáltal pedig a márkaépítés szerves részévé válnak.

    Bár az interaktív tartalmak önmagukban nem számítanak újdonságnak, de folyamatosan fejlődnek, változnak, ezért érdemes velük foglalkozni. Az új megoldások újabb megközelítésből javítják a felhasználói élményt és az elköteleződést. Nem utolsó sorban pedig egy biztos módszer arra is, hogy adatokat gyűjtsünk a felhasználói preferenciákról, termékinformációkról, sőt a weboldal fejlesztési lehetőségeiről is. Azáltal, hogy több időt töltenek el a felhasználók a tartalmainkkal nagymértékben hozzájárulnak a márkaidentitás kifejezéséhez.

    Instagram-Polls-1068×623
    Instagram-Polls-1068×623

    Élő közvetítések & influencer tartalmak változása

    A pandémia idején az otthonunk és az online tér vált a munka, a baráti összejövetelek és a szórakozás helyszínévé is. A szociális kapcsolataink nagy részét átvittük az online térbe és az élő közvetítés mindenki számára már hétköznapi jelenséggé vált. A Facebook és az Instagram biztos nyertesei a járványnak. Míg az előbbin 50%-kal, úgy az utóbbin 70%-kal megnőtt az élő közvetítések száma. Új eszközöket tanultunk meg használni, és új magatartást vettünk fel. Itt már nem elég csak alkalmazkodni, sokaknak újra fel kell építeniük saját márkaidentitásukat.

    A régi szereplők változnak, miközben új versenytársak érkeznek, akikkel csak úgy tudják felvenni a versenyt, ha olyan márkaélményt nyújtanak, amely maximálisan kiszolgálja a fogyasztói igényeket.

    A márkának nem elég a jól bevált módszereket alkalmazniuk. Bármilyen népszerű is az adott tartalomgyártó, ha nem elég érdekes a fogyasztó továbbáll. Ruhája már mindenkinek van, így ha egy divatcég sikeressé szeretne válni, akkor már nem ruhát kell értékesítenie, hanem ideológiát. Ahogy manapság már mindenki lehet influencer, a kérdés csak az megtalálja-e azt a rést, amivel a minőséget tudja képviselni, vizuálisan és tartalmilag is egyaránt.

    Az influencerek által megosztott élő közvetítések bizalmat teremtenek, és kiaknázzák azt a pillanatnyi kapcsolatot, amelyre a mai fogyasztók vágynak.

    Az utóbbi években az organikus tartalomterjesztés jelentős mértékben csökkent, és az influencer marketing egyre inkább előtérbe került. Ennek köszönhetően megnövekedett a közönség elkötelezettsége és az online szájreklám jelentősége, így érezhetően nagy figyelmet kell fordítani az e fajta tartalomgyártásra.

    Ügyfélszegmentálás

    Azt követően, hogy megismertük milyen tartalmakkal érdemes versenybe szállni azt is fontos megalapozni, hogy kihez szólunk. A marketing szakma egyik lerágott csontjának tekinthetjük azt, ha mindenkire célzunk. Ezzel szemben, ha pontosan tudjuk kihez szólunk, már meg is szereztük a versenyelőnyt!

    Az ügyfelek szegmentálása azt jelenti, hogy a célközönséget bizonyos vonások vagy magatartásminták szerint csoportosítjuk, például demográfiai adatok, vásárlási vagy felhasználói szokások szerint. Ez lehetővé teszi a tartalmak személyre szabását a felhasználók preferenciáiknak megfelelően. Mivel a meglévő ügyfelek megtartása kevesebb pénzbe kerül, mint újak keresése, a marketing szakértők mindig nagyobb erőfeszítéseket javasolnak a vevő útjának későbbi szakaszaiban. Az elégedett ügyfelek szívesen osztják meg véleményüket vagy ajánlják a márkát másoknak.

    Mire is jó az ügyfélszegmentálás?

    • költséghatékonyabb online kommunikáció megvalósítása
    • vevői elégedettség növelése
    • versenyelőny megszerzése
    • felhasználói lojalitás megteremtése
    • erősebb konverziós mutatók elérése
    • releváns tartalmak készítése

    A fenntarthatóság felértékelődése

    A fogyasztók számára mérvadó szemponttá vált a döntéseikben, hogy egy termék vagy szolgáltatás fenntartható, és környezetbarát legyen. A fogyasztók 81%- a határozottan úgy véli, hogy a vállalatoknak hozzá kell járulniuk a környezet javításához, és előtérbe helyezni a fenntarthatósági céljaikat. A fogyasztók bizalma egyre kevésbé jelent biztos pontot, ezért az ígéretek kevéssé működnek, valós és átlátható tevékenységet várnak a márkáktól.

    Láthatjuk, hogy a fogyasztók elég nagy százalékban egyetértenek abban, hogy a fenntarthatóság már nem utolsó szempont (sőt!) vásárlói döntéseik során – különösen a fiatalabb fogyasztók körében-, ezért a vállalatoknak rendszeresen építeniük kell márkáikat a fenntarthatóság irányába, és ezt ki is kell hangsúlyozniuk.

    A fenntarthatóság kommunikálása a márkajelzés és a tartalom révén a legfontosabb,így a környezetvédelem az identitás részét képezheti.

    Úgy látjuk, az előrejelzések alapján 2021-ben folytatódik a zöldebb bolygó vadászata. A felhasználók még aktívabban keresik azokat a márkákat, amelyek valóban tesznek a környezetünk érdekében, így ha versenyképesek szeretnénk maradni elengedhetetlen ezzel is foglalkoznunk.

    Ha nem tudod, hogyan építsd be az idei trendeket munkádba, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Együtt megvalósítjuk céged álmait!

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!