2022 előrejelzések, trendek a Google szerint

Serényi Ági
Serényi Ági
2022-es előrejelzések, trendek a Google-tól

Ági már több mint 13 éve dolgozik digitális ügynökségeknél, ahol online marketing szakemberként és IT projekt menedzser pozícióban szerzett tapasztalatot. Jelenleg portfólió vezetőként és tanácsadóként segíti az ügyfelek digitális megjelenését.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Már 2 éve zajlik a pandémiás időszak, de vajon ez milyen hatást gyakorol a digitális marketing evolúciójára?

    A világjárvány a digitális piac több évnyi fejlődését néhány hónapra sűrítette, miközben a fogyasztók a napi szükségletek beszerzésétől az orvosi kezelések szervezéséig elkezdtek mindent az interneten intézni. Ezzel egy időben jött a harmadik féltől származó cookie-kban bekövetkező változás szele és ezzel együtt az adatvédelemmel kapcsolatos növekvő aggodalom. Mindeközben pedig tovább nőttek a fogyasztók elvárásai a személyre szabottabb kapcsolattartásra és interakciókra. A Google és BCG közös kutatását vizsgáltuk, mely központi témája a digitális elköteleződés.

    A kutatás eredményeként kiderül, hogy 3 fő trendre érdemes koncentrálni, mely trendek arra felé mutatnak, hogy a cégeknek fel kell gyorsítani a cégük digitális marketingjét. Ez a három fő trend a következő:

    1. Kereslet hirtelen történő növekedése
    2. Perszonalizáció
    3. Adatvédelmi szabályozások
    exhibit 3 - three trends are influencing digital engagement

    Nézzük ezeket a trendeket!

    Az elmúlt években egyre erőteljesebb a digitalizáció térnyerése, a pandémia pedig ezt a növekedést sokszorosan felgyorsította. A kutatások azt mutatják, hogy a pénzügyi szolgáltatásoktól a fogyasztási termékekig, mindegyik szektorban megfigyelhető, hogy egyre többen online intézik az ügyeket és ott is vásárolnak. Ez olyan embereket is jelent, akik előtte sose használták a digitális csatornákat vásárlásra.

    A fogyasztók 70%-a vásárol többet online most, mint a pandémia előtt!

    A felhasználók egyre több perszonalizációt várnak el. Ezeket az üzeneteket nem csak online, hanem offline is így várják. A fogyasztók 78%-a valószínűbben vásárol, ha személyre szabott az üzenet. Itt tehát érdemes elgondolkodni a mesterséges intelligencia lehetőségéről.

    A zaj viszont nagy. Tudtad például, hogy egy fogyasztó az egyes vásárlásoknál AKÁR 500 digitális ponton is érintkezhet a termékkel, mire megtörténik a vásárlás? Hihetetlen szám, ezért kell nagyon ügyesen követni és jól ismerni a potenciális vásárlóinkat, és a vásárlói útvonalakat.

    És most jön a csavar: Hiába várnak a felhasználók egyre több perszonalizációt, hiszen engedélyezniük kell az adataikhoz való hozzáférést, amit egyre kevesebben akarnak megtenni. Tehát legyen célzottabb üzenet, de ne kelljen magukról kiadni információkat. A fogyasztók adatvédelmi aggályai változnak, egyre inkább tudatosabbak.

    A harmadik felektől származó cookie-k változása viszonylag új keletű fejlemény, de eljön az a nap, mikor ezek a sütik a múlt eszközei lesznek, és számtalan digitális marketingkampány egyik kulcsfontosságú elemének búcsút inthetünk.

    Mindezek a változások arra ösztönzik a marketingeseket, hogy egyre több belső, saját adattal rendelkezzenek vásárlóikról. Az új környezet új kompromisszumokat tesz szükségessé, és megváltoztatja azt, hogy a vállalatok hogyan tudnak a leghatékonyabban kapcsolatba lépni az ügyfelekkel és a fogyasztókkal az interneten.

    Végigolvasva a cikket, a Te fejedben már körvonalazódik, hogyan fog céged reagálni a fenti változásokra?

    A fenti tudásanyag a Growww Digital webináriumán hangzott el. A videót itt nézhetitek meg:

    Ha érdekelnek további marketing trendek, közösségi média újdonságok, olvasd el cikkünket, melyben friss Facebook, LinkedIn és TikTok trendeket mutatunk be.

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!