Találkoztunk mi már? – Avagy miért kötelező a remarketing neked is?

Kiss Peti
Kiss Peti
blog-cover_whatisremarketing

Imád minden marketing eszközt, amiben cpc-t lát és lehet optimalizálni, kampányok tervezésében és kivitelezésében otthon érzi magát. Kedvenc felülete a Google Ads, a kulcsszó optimalizálásra kedvenc hobbiként hivatkozik.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Felmentem a kedvenc ruhaboltom oldalára, megnéztem egy szimpatikus cipőt, és elhagytam az oldalt. A következő két hétben bárhova mentem az interneten, eme csodás cipő követett mindenhova, presszionálva, hogy fejezzem be a vásárlást, aminek egy ideig ellen tudok állni, de a végén úgyis győz a cipő. Ismerős a történet? A remarketing az online marketingesek egyik leghatékonyabb eszköze, nézzük meg, mit értünk ez alatt és hogyan működik.

    A weboldalra érkező látogatók 97%-a konverzió nélkül fejezi be látogatását, és ahogy egy korábbi cikkünkben írtuk, akár 500 érintkezési pont is szükséges lehet egy vásárlás végrehajtásához. Arról nem is beszélve, hogy egy új vásárló megszerzése akár hétszer annyiba is kerülhet, mint egy meglévő megtartása. Így nem is csoda, hogy a remarketing egyre hangsúlyosabb szerepet kap eszköztárunkban.

    Remarketing vs. Retargeting, mi micsoda?

    Eljuttatni egy üzenetet újból egy már korábban elért személy számára – ha le akarjuk egyszerűsíteni, ezt jelenti a remarketing. Az a célunk, hogy akiket már egyszer elértünk valamilyen módon, azoknak ismét felkeltsük a figyelmét. Ennek gyakorlati megvalósítására rengeteg eszköz áll rendelkezésünkre a digitális világban, az egyik ilyen a retargeting.

    Bár több helyen találkozhatunk a remarketinggel és retargetinggel, mint szinonimák, valójában a retargeting egy remarketing eszköz. Bonyolultan fogalmaztam? Akkor egyszerűsítsünk:

    A retargeting az ismételt célzási eszköz, amivel olyan felhasználókat érhetünk el, akik korábban jártak az oldalunkon, közösségi profiljaink valamelyikén, vagy bármi olyan egyéb helyen, ami alapján újra tudunk nekik kommunikálni. Ehhez szinte minden esetben sütiket (cookie) használunk, amiről bővebben korábbi cikkünkben olvashatsz.

    p-race-tolcser
    p-race-tolcser

    Így tulajdonképp garantálhatjuk, hogy a retargetinggel eljuttatott üzenetünk már csak olyanokhoz fog eljutni, akik egyszer már találkoztak velünk, ezáltal sokkal hajlamosabbak ismételten aktivitást mutatni és szeretett (GP-)RACE modellünkön tovább haladni a konvertálás vagy elköteleződés fázisa felé.

    A következő cikkben a konkrét gyakorlati megvalósításokat fogjuk górcső alá venni, semmiképp se hagyd ki!

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!