Milyen ember lenne a márkám? – A márkaszemélyiség mérése

YCO
YCO
márkaszemélyiség

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Érdekel bárkit is, hogy milyen ember lenne a márka, amit menedzsel? Vagy másként, miért kellene, hogy érdekeljen bárkit is, a márka személyisége? Mit lehet ebből megtudni?

    Mielőtt eláruljuk, hogy miért hasznos, ha tudjuk, hogy milyen ember lenne a márkánk, érdemes néhány kapcsolódó fogalommal megismerkedni.

    Mit jelent a márka identitása?

    Az egyik a márkaidentitás, amit a márka tulajdonosa, tervezetten vagy ösztönösen folyamatosan alakít, finomít, annak érdekében, hogy a márka piaci fogadtatása mind közelebb kerüljön ahhoz, amit a márka megálmodója és piaci teljesítményének alakítója elképzel. A márkaidentitás alapja a márkanév, a kapcsolódó arculat, megjelenés, de hatással van a vevői érzékelésre a kommunikáció stílusa, a használt médium, de még a csomagolás, a termékhez kínált szolgáltatások köre is befolyásolja, hogy a vevők hogyan látják a márkát.
    Mivel ez a legtöbb esetben nem egyedül van a piacon, ezért a versenytársakhoz viszonyítva is kell gondolkodni az identitáson, hiszen fontos, hogy kiemelkedjen a piacon, és egyúttal könnyen beazonosítható is legyen.

    Hogyan értelmezzük a pozicionálást?

    A másik kapcsolódó fogalom, amit érdemes tisztázni, az a pozicionálás. A márka piaci pozicionálása egy folyamat, amelynek során az előzetesen megtervezett márkaidentitást “mutatjuk be” a célcsoport-tagok számára, hogy “fejükben” a vágyott kép, az ideális márka-image alakuljon ki és maradjon meg. A márka pozicionálása hosszabb és költséges folyamat, nagyon fontos a konzisztencia, a pozíció megtartása, különben zavaros kép alakul ki a vevőkben.

    Miként mérjük a márka személyiségét?

    Hogy valójában milyen kép is alakul ki, abban tud segíteni a márkaszemélyiség-teszt. Jellemzően kvalitatív kutatási eszközök része ez a mérés, amikor is arra kérjük a válaszadókat, hogy írják le a vizsgált márkákat aszerint, hogy milyen embernek képzelik el. Módszertani szempontból ez egy projektív megoldás, amikor a vevő fejében kialakult képet (image-t) kivetítjük egy személyre annak érdekében, hogy a fontosabb jellemzőket feltárjuk.

    Látványos eredmények érhetők el a márkaszemélyiség-méréssel, hiszen vizuálisan is megjeleníthetők a hasonlóságok és különbözőségek a piacon versenyző márkák között főleg, ha nem csak az adott személyt, hanem annak környezetét (otthonát, barátait, autóját, szokásait, stb.) is feltérképezzük.

    Mire jók a márka-archetípusok?

    Miután a főbb jellemzőket beazonosítottuk, megkezdődhet a márkaidentitás és a márkaimage összehasonlítása, az eltérések kijelölése, a szükséges korrekciók megtervezése. Ehhez a márka-archetípusok nyújtanak segítséget, amelyek négy dimenzióban, összesen 12 személyiségtípussal írják le, kategorizálják a lehetőségeket. Természetesen ezek nem kizárólagos tulajdonságok, de ideális esetben van olyan karaktere a márkának, amely domináns, amely illeszkedik az identitáshoz.

    A márka-archetípusokkal jól tervezhetők azok a kommunikációs kampányok, amelyek az identitás korrekcióját, a márka személyiségének megerősítését célozzák.

    márka-archetípusok
    márka-archetípusok

    Mi, a YCO-nál gyakran használjuk ezt a módszert akkor, amikor a Partnereink márkáit az online térben gondozzuk. De nem csak számunkra hasznosak ezek a visszajelzések, hanem a márka tulajdonosainak is.

    Ha még nem próbáltad, vagy már régen nézted a márkád ilyen perspektívából, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk! 📧

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!