Utánajártunk és saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy vajon elegendő-e átosztani a TikTokról a tartalmat, vagy érdemes minőségibb videókkal operálni Reels esetén? Növekedhet organikusan az elérés Reels tartalommal, vagy ez csak mendemonda?
Az első fotók megjelenése óta egészen napjainkig változik a világ és az igények a tartalmakat tekintve. Azonban a fókusz egy idő után elkezdett a videós, mozgó tartalmak felé tolódni. Jött a Youtube a hosszabb, tartalmas videóival, ahol sokan a mai napig aktív feltöltők, hiszen jövedelmező. Az igazi áttörést viszont a TikTok jelentette, amit korábbi cikkünkben már részletesen vizsgáltunk. Ebben a gyorsuló világban a rövid, gyorsan befogadható tartalmak kritikus pontjai életünknek. Azzal, hogy ezen a platformon a videók könnyen fogyaszthatóak, és akár 5-7 mp-ben megértjük a lényeget, elbillentették a mérleget a mozgó tartalmak felé a statikus képek helyett.
A TikTok után beálltak a sorba a többiek is, és jött a Youtube Shorts, illetve az Instagram Reels is, melyek közül az utóbbit górcső alá vesszük cikkünkben.
Kezdjük a legelején! Mi az a Reels?👇
Olyan rövid formájú videós tartalom, amely maximum 90 másodperces lehet. A kezdetek óta nagyon népszerű, hiszen nemcsak az elköteleződést növelte 280%-kal, de még nagyobb teret is ad az alkotóknak, hogy kreativitásuk kibontakozhasson, ahogy ezt a korábbi cikkünkben is javasoltuk. A News Whip kutatása szerint az elköteleződés jobban növekszik videós tartalmaknál, mint a képeknél, és ott is a 30 másodperces tartalmak a legsikeresebbek.
Mire jó a Reels?
A Reels tökéletes kreatív termékbemutatókra, használati tippek megosztására, interakció kialakítására a márka és a vásárlók között, vagy egyszerűen csak színesíti a cég közösségi média jelenlétét. Az is bizonyított, hogy az emberek hajlamosak többször kommentelni videós tartalmakhoz, mint képi anyaghoz. Mintaként egy ügyfelünknek, a Pécsi Tudományegyetemnek készített videónk hoztuk. Hangulatos, színesíti a PTE tartalmait, és szívesen lépnek interakcióba vele:
Mindezek mellett a felhasználóknak nem szükséges követniük az oldalt ahhoz, hogy lássák a videókat. Böngészés közben tehát bárki által létrehozott Reels videókba lehet botlani.
TikTok tartalom az Instagramra? Mehet, csak nem mindegy, hogyan!
Bár a Reels és a TikTok videók feltűnően hasonlóak, azért van különbség. A demográfiai adatoktól a szerkesztőeszközökig különböző célokat szolgálnak.
A TikTok kreatív eszköztára rendkívül népszerű– a felhasználók számos effektus, sablon és filter közül választhatnak. A TikTok „For You” oldala (FYP) az egyének érdeklődési köréhez igazodik, míg az Instagram folyamatosan finomítja a Felfedezés oldal algoritmusát, hogy személyre szabottabb legyen a felhasználók számára. Amiben a két platform hasonlít, az az, hogy a közzétett tartalmaknál az első 3 mp dominál. Itt dől el, hogy tovább lapoz, vagy végig nézi a videót.
🫵🏻Pro tipp:Ne rakj ki Reelst TikTok vízjellel, ezt az Instagram is közölte, hiszen deprioretizálja majd azokat, csak úgy, ahogy a rossz minőségű tartalmakat is. Mivel TikTokon már elérhető a mentés funkció, így könnyedén átosztható a tartalom vízjel nélkül.😎
Értsük meg az Instagram algoritmusát a Reels tartalmak kapcsán🤓
Az alapján rendezi az Instagram a Reels tartalmakat, hogy nagy valószínűséggel melyik fog téged a legjobban érdekelni, melyikkel fogsz interakcióba lépni.
Mégis ezek a legfontosabb pontok, amik befolyásolják az algoritmust:
- Kinek a bejegyzéseivel kommunikálsz? Ha gyakran lájkolod valakinek a tartalmát, vagy kommentelsz, nagyobb valószínűséggel látod viszont újra meg újra a bejegyzéseit a hírfolyamodban.
- Milyen típusú posztok érdekelnek? Például, ha szereted a szépségápolási tartalmakat, az algoritmus az ilyen típusú kreatívokat fogja megmutatni neked.
- A poszt időzítése? Az algoritmus figyelmebe veszi mikor szoktad a leginkább használni az alkalmazást. Érdemes az analitikában azt is figyelni, mikor a legaktívabb a közönség.
Technikai infók, amik még jól jöhetnek👋🏻
- Reels mérete: 9:16 képarány, vagyis 1080 x 1920 pixel.
- Reels hossza: maximum 90 mp
- Reels szövegezés: maximum 2200 karakter
- Ajánlott poszt mennyiség: 3-4 poszt / hét
A mi tapasztalataink alapján…
A rövid videós tartalmak sokkal nagyobb elérést hoznak, valamint ezeket szívesebben mentik el a felhasználók. A TikTokról vízjel nélkül átosztott tartalmakból csemegézünk, hiszen igyekszünk szem előtt tartani a platformspecifikus szemléletmódot, avagy minden platformon máshogy szólni a célközönséghez. Érdemes mindezek mellett az Instagram kínálatából kiválasztani a megfelelő hangot a videóhoz, hiszen ezt jobban támogatja az algoritmus. Itt is nagyon fontos, hogy az első 3 mp-ben felkeltsük az érdeklődést. Ennek mestere például Wolf Gábor:
Íme 5️⃣ ötlet, amiről Te is készíthetsz Reels tartalmat a márkád számára:
- Behind the scenes – mutasd be a háttérfolyamatokat
- Bemutatkozó – mondd el ki vagy, és mi a célod
- Termékismertető – mivel foglalkozol, mit szeretnél eladni
- Tippek és trükkök – ossz meg menthető, hasznos tippeket
- GYIK – Válaszolj a gyakran ismételt kérdésekre videós formában
Kezdj el kreatív Reels tartalmakat készíteni még ma! Mi már jól kitapasztaltuk, és értjük hogyan működik a Reels, íme pár példa, amit ügyfeleinknek készítettünk. Keress minket, ha kifogytál az ötletekből!