Valóban leáldozott a fotók ideje 2023-ban? Így posztolj Reels tartalmakat Instagramra!

Gellén Liza
Gellén Liza
Valóban leáldozott a fotók ideje 2023-ban? Így posztolj Reels tartalmakat Instagramra!

Tartalomgyártóként szenvedélyesen követi a legújabb trendeket és tudja, mitől döglik a légy TikTokon. Specialitása a tartalmak összeállítása, scriptek írása és a tudatos tervezés, aminek az eredménye a minőségi tartalom.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Utánajártunk és saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy vajon elegendő-e átosztani a TikTokról a tartalmat, vagy érdemes minőségibb videókkal operálni Reels esetén? Növekedhet organikusan az elérés Reels tartalommal, vagy ez csak mendemonda?

    Az első fotók megjelenése óta egészen napjainkig változik a világ és az igények a tartalmakat tekintve. Azonban a fókusz egy idő után elkezdett a videós, mozgó tartalmak felé tolódni. Jött a Youtube a hosszabb, tartalmas videóival, ahol sokan a mai napig aktív feltöltők, hiszen jövedelmező. Az igazi áttörést viszont a TikTok jelentette, amit korábbi cikkünkben már részletesen vizsgáltunk. Ebben a gyorsuló világban a rövid, gyorsan befogadható tartalmak kritikus pontjai életünknek. Azzal, hogy ezen a platformon a videók könnyen fogyaszthatóak, és akár 5-7 mp-ben megértjük a lényeget, elbillentették a mérleget a mozgó tartalmak felé a statikus képek helyett.

    A TikTok után beálltak a sorba a többiek is, és jött a Youtube Shorts, illetve az Instagram Reels is, melyek közül az utóbbit górcső alá vesszük cikkünkben.

    Kezdjük a legelején! Mi az a Reels?👇

    Olyan rövid formájú videós tartalom, amely maximum 90 másodperces lehet. A kezdetek óta nagyon népszerű, hiszen nemcsak az elköteleződést növelte 280%-kal, de még nagyobb teret is ad az alkotóknak, hogy kreativitásuk kibontakozhasson, ahogy ezt a korábbi cikkünkben is javasoltuk. A News Whip kutatása szerint az elköteleződés jobban növekszik videós tartalmaknál, mint a képeknél, és ott is a 30 másodperces tartalmak a legsikeresebbek.

    Mire jó a Reels?

    A Reels tökéletes kreatív termékbemutatókra, használati tippek megosztására, interakció kialakítására a márka és a vásárlók között, vagy egyszerűen csak színesíti a cég közösségi média jelenlétét. Az is bizonyított, hogy az emberek hajlamosak többször kommentelni videós tartalmakhoz, mint képi anyaghoz. Mintaként egy ügyfelünknek, a Pécsi Tudományegyetemnek készített videónk hoztuk. Hangulatos, színesíti a PTE tartalmait, és szívesen lépnek interakcióba vele: 

    Mindezek mellett a felhasználóknak nem szükséges követniük az oldalt ahhoz, hogy lássák a videókat. Böngészés közben tehát bárki által létrehozott Reels videókba lehet botlani.

    TikTok tartalom az Instagramra? Mehet, csak nem mindegy, hogyan! 

    Bár a Reels és a TikTok videók feltűnően hasonlóak, azért van különbség. A demográfiai adatoktól a szerkesztőeszközökig különböző célokat szolgálnak.

    A TikTok kreatív eszköztára rendkívül népszerű– a felhasználók számos effektus, sablon és filter közül választhatnak. A TikTok „For You” oldala (FYP) az egyének érdeklődési köréhez igazodik, míg az Instagram folyamatosan finomítja a Felfedezés oldal algoritmusát, hogy személyre szabottabb legyen a felhasználók számára. Amiben a két platform hasonlít, az az, hogy a közzétett tartalmaknál az első 3 mp dominál. Itt dől el, hogy tovább lapoz, vagy végig nézi a videót.

    🫵🏻Pro tipp:Ne rakj ki Reelst TikTok vízjellel, ezt az Instagram is közölte, hiszen deprioretizálja majd azokat, csak úgy, ahogy a rossz minőségű tartalmakat is. Mivel TikTokon már elérhető a mentés funkció, így könnyedén átosztható a tartalom vízjel nélkül.😎

    Értsük meg az Instagram algoritmusát a Reels tartalmak kapcsán🤓

    Az alapján rendezi az Instagram a Reels tartalmakat, hogy nagy valószínűséggel melyik fog téged a legjobban érdekelni, melyikkel fogsz interakcióba lépni. 

    Mégis ezek a legfontosabb pontok, amik befolyásolják az algoritmust: 
    • Kinek a bejegyzéseivel kommunikálsz? Ha gyakran lájkolod valakinek a tartalmát, vagy kommentelsz, nagyobb valószínűséggel látod viszont újra meg újra a bejegyzéseit a hírfolyamodban.
    • Milyen típusú posztok érdekelnek? Például, ha szereted a szépségápolási tartalmakat, az algoritmus az ilyen típusú kreatívokat fogja megmutatni neked. 
    • A poszt időzítése? Az algoritmus figyelmebe veszi mikor szoktad a leginkább használni az alkalmazást. Érdemes az analitikában azt is figyelni, mikor a legaktívabb a közönség. 

    Technikai infók, amik még jól jöhetnek👋🏻  

    • Reels mérete: 9:16 képarány, vagyis 1080 x 1920 pixel. 
    • Reels hossza: maximum 90 mp 
    • Reels szövegezés: maximum 2200 karakter
    • Ajánlott poszt mennyiség: 3-4 poszt / hét

    A mi tapasztalataink alapján…

    A rövid videós tartalmak sokkal nagyobb elérést hoznak, valamint ezeket szívesebben mentik el a felhasználók. A TikTokról vízjel nélkül átosztott tartalmakból csemegézünk, hiszen igyekszünk szem előtt tartani a platformspecifikus szemléletmódot, avagy minden platformon máshogy szólni a célközönséghez. Érdemes mindezek mellett az Instagram kínálatából kiválasztani a megfelelő hangot a videóhoz, hiszen ezt jobban támogatja az algoritmus. Itt is nagyon fontos, hogy az első 3 mp-ben felkeltsük az érdeklődést. Ennek mestere például Wolf Gábor:



    Íme 5️⃣ ötlet, amiről Te is készíthetsz Reels tartalmat a márkád számára:

    • Behind the scenes – mutasd be a háttérfolyamatokat
    • Bemutatkozó –  mondd el ki vagy, és mi a célod
    • Termékismertető – mivel foglalkozol, mit szeretnél eladni
    • Tippek és trükkök – ossz meg menthető, hasznos tippeket
    • GYIK  – Válaszolj a gyakran ismételt kérdésekre videós formában

    Kezdj el kreatív Reels tartalmakat készíteni még ma! Mi már jól kitapasztaltuk, és értjük hogyan működik a Reels, íme pár példa, amit ügyfeleinknek készítettünk. Keress minket, ha kifogytál az ötletekből! 

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!