Vevői lojalitás: tényleg szükség van rá?

Serényi Ági
Serényi Ági

Ági már több mint 13 éve dolgozik digitális ügynökségeknél, ahol online marketing szakemberként és IT projekt menedzser pozícióban szerzett tapasztalatot. Jelenleg portfólió vezetőként és tanácsadóként segíti az ügyfelek digitális megjelenését.

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    A legutóbbi írásunkban a vevőszerzésről olvashattatok, ami általában a leginkább érdekli az ügyfeleinket is. Jójó, de mi van akkor, ha már megszereztük a vevőt? Tehát vásárolt tőlünk. Hátradőlünk és számolgatjuk a vásárlással járó nyereségünket?! Nem, itt nem ér véget a történet.

    Mostani cikkünkben az elköteleződés, lojalitás került a porondra. Mielőtt belefogunk, tekintsük át emlékeztetőül még egyszer a konverziós tölcsért. 

    2020-08-11–tolcser
    2020-08-11–tolcser

    Ahogy látjátok, a RACE modellnél a 4-es konverziós pontnál nem ér véget a folyamat, és lehetőség szerint erre kell törekednünk nekünk is, hiszen az elért vevők megtartása olcsóbb, mint az új vevők szerzése. 

    Mit is jelent ez az elköteleződés, lojalitás? 

    Az elégedettség adott személy öröme, vagy csalódottsága, ami egy termék a várakozással szemben érzékelt teljesítményének (vagy eredményének) az összehasonlításából származik” (Kotler 1998. 74. o.).

    A visszatérő vásárlók a legértékesebbek 

    Köztudott, hogy egy vásárló többet is hajlandó elkölteni egy adott üzletben, ha boldog és elégedett az ottani szolgáltatással. Érvényesül tehát a Pareto-elv, mely szerint a vásárlók 20%-a adja a bevétel 80%-át. Ennyire fontosak a kulcsügyfelek, akik visszatérnek, lojálisak és elköteleződtek a cég mellett. 

    Az ő megtartásuk azonban nem mindig könnyű feladat. Ezért összeszedtünk pár példát, hogyan lehet a lojalitást jól csinálni, milyen eszközök adottak jelenleg az online térben. Mindezek mellett hoztunk pár iparági gondolatébresztő ötletet is. 

    7 példa a vevői lojalitás támogatásához

    Nevezzük nevén a vásárlót

    Gondolj bele, milyen jó érzés mikor napi rutinként bemész reggel a sarki kisboltba, és az eladó a neveden köszönt: Jó reggelt Béla! Ugyanezt fordítsuk át az online térbe is, és mikor hírlevelet küldesz szólítsd nevén a vásárlódat! 

    montázs
    montázs
    Ünnepelni jó

    Születésnap, névnap… kinek nem esik jól, ha ilyenkor akár offline vagy akár online is felköszöntik és mellé még kedvezménykuponokat is kap! Naná, hogy ennek mindenki örül 🙂 Biztos Te is szoktál kapni ilyen kuponokat. Mutatok is példát (ne próbáld meg használni a kuponkódokat, mert sajnos már lejártak 🙁 )

    Screenshot – 2021-08-04T210215.937
    Screenshot – 2021-08-04T210215.937
    Hűségprogramok 

    Ha belenézel a pénztárcádba biztos lapul ott egy Supershop kártya, egy Smart kártya, egy DM kártya vagy valamilyen plasztikkártya, amin gyűjtöd a hűségpontokat. Olyan egyszerű, de mégis mennyire értékes egy ilyen rendszer! Használj hűségprogramot online is bátran! 

    A Zooplus webshopban minden vásárlás után pontokat gyűjtünk, melyeket beválthatunk különféle termékekre. Legutóbb így lett egy új macskatakarónk 🙂 

    Persze az ilyesfajta rendszerek fejlesztése nem mindig fér bele a budget-ba, ezekre az esetekre megoldás lehet a minden 10. ingyen van típusú hűségprogramok. A lényeg ugyanaz, vedd rá a vásárlóidat, hogy visszatérjenek. 

    Segítsd a vásárlóidat

    Lehet furán fog hangzani, de néha az adatok mentése nem csak marketing célból előnyös, hanem azért is, hogy megkönnyítsük a vásárlók életét. Mindenki rohan, de milyen jó, 

    • ha például a kosárba pakolt tételek elmentődnek egy időre, sőt még erről értesítőt is kapunk, hogy ne felejtsük el a rendelést! 
    • vagy ha a 30 tablettás vitamin megrendelése után 2-3 héttel kapunk egy emlékeztetőt, hogy ne felejtsük el a következő adagot. 

    Számos ilyen esetet sorolhatnánk még, de a lényeg, hogy a cookiek a vásárlók barátai, és ezt jól fel tudjuk használni lojalitás megtartása céljából. 

    Legyél a legjobb abban, amit csinálsz

    Egyszerű, de nagyszerű tipp: állíts elő jó terméket / szolgáltatást, alkalmazz és képezz megfelelő embereket az értékesítéshez, legyél szerethető. Ennyire egyszerű, de tényleg! 

    Ne feledd, a vásárlói lojalitás a munkavállalóidnál kezdődik. Egy lojális munkatárs képes lojális vásárlókat hozni. 

    Gyűjts visszajelzéseket!

    A vásárlói visszajelzések kéz a kézben járnak a vásárlói elégedettséggel. A jó értékelések potenciális vásárlókat generálnak, a jó szolgáltatás hatására a potenciális vásárlóból valódi vásárló lesz, és az elégedett vásárló visszajelzést fog adni! 

    Fontos tehát az ügyfélközpontúság és a jó szolgáltatás, sőt a megfelelő törődés a vásárlóval, a customer care, ahogy idegen cikkekben olvashatjuk. 

    Egy offline példa jut az eszembe. Édesapám egyik bevásárlása alkalmával egy akciós mosószer kupacból vett egyet, majd fizetés után látta, hogy az ár nem közelített ahhoz, amit ő látott kiírva. Ezt az ügyfélszolgálaton jelezte, utánanéztek és kiderült hogy pár másik mosószer is bekerült az akciósok közé. Természetesen akciós áron kapta meg a terméket, kapott egy bocsánatkérő levelet és egy pár száz forintos vásárlási kupont. Azóta is számtalanszor elővette és megmutatta azt a levelet, és azóta is ugyanúgy jár a Tescoba vásárolni. 

    Visszajelzéseket nem csak offline, hanem online is tudsz gyűjteni, például:

    • Google-ben
    • Facebookon és egyéb közösségi oldalakon
    • emailben kérheted egy űrlap kitöltését vagy akár webshopodban közvetlenül a termék adatlapjánál. 
    Kutass! 

    Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a különböző kutatási módszertanok mennyire sok információval látják el a céget! Ha lojalitásról beszélünk, akkor a kutatás a meglévő vásárlókkal történik, és a célok ismeretében történhet kvalitatív és/vagy kvantitatív módszerrel egyaránt. 

    Most ezt a 7 példát hoztuk el nektek, mint a legnépszerűbb lehetőségek összefoglalójaként. Hamarosan újra jelentkezünk! Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Legutolsó bejegyzéseink

    igy-legyen-sikeres-google-ads-fiokod-2025

    Így legyen sikeres Google Ads fiókod 2025-ben

    Egy dolog biztos a változó (PPC-s) világban: Google Ads hirdetésre szinte minden esetben szüksége van egy márkának ahhoz, hogy érvényesülni tudjon a digitális világban. Akár új fiókot, márkát szeretnél indítani, akár meglévő fiókodnak szeretnél újult erővel nekifutni 2025-ben, ebben a cikkben segítek kihozni a legtöbbet fiókodból.

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!