Szinte még sose volt annyira aktuális a közösségi média kommunikáció és annak tudatos használata mint most. 2022 a változások éve, és a siker kulcsa az átgondolt social media stratégia és közösségépítés lesz.
Az idei évre vonatkozó trend előrejelzések további erősödést mutatnak a közösségi média erejét és használatát illetően. Legfőbb mozgatórugó egyrészt továbbra is a pandémia és annak hatásai a tartalomfogyasztásra, másrészt pedig a hirdetéseket érintő adatvédelmi változások.
Változó szokások
A koronavírus hozta új életstílus, az otthoni munkavégzés és bezártság irányította a fogyasztókat afelé, hogy a közösségi médiát már ne csak végigpörgessék, de azon keresztül a korábbinál intenzívebben olvassanak híreket, tartsák a kapcsolatot, szórakozzanak és vásároljanak. Az, hogy a felhasználók hosszabb időt töltenek a social media felületen, megfelelő, kreatív tartalommal lehetőséget ad arra, hogy a márkák kapcsolódni tudjanak fogyasztóikkal, szórakoztatni őket és gyorsan reagálni a problémáikra.
Az iOS frissítésével már elindult a folyamat, aminek a végén a hirdetések mérése egyre kevésbé lesz hatékony, és ez a cookie-k megszűnésével csúcsosodik majd ki jövő évtől. Hogy mire számíthatunk ezzel kapcsolatban, arról itt írunk. Addig is meg kell találnunk a módját, hogy elérjük a célközönségünket, és ha ez nem a hirdetéseken keresztül valósul meg, – mert a fogyasztók is egyre kevésbé reagálnak-, akkor meg kell találnunk azt a platformot, ahol akár más eszközökkel növelhetjük az ismertséget és a bevételt.
A válasz mindkét esetben a közösségi média használatában (is) rejlik, de akkor adja magát a következő kérdés, hogy 2022-ben hol és milyen tartalmat gyártsak?
Hol kommunikáljak?
A már meglévő, jól bevált felületeket mindenképp érdemes továbbra is használni, de ha még nem használod ki a social media lehetőségeit, akkor itt az idő belevágni új platformok meghódításába!
Ülj fel a TikTok vonatra!
Akárhogy is érzel a TikTok kapcsán, az tagadhatatlan, hogy óriási népszerűségnek örvend, 2022-ben is folytatódik a dominanciája, és egyre többen fogják használni – talán épp a célközönséged és a konkurenciád is. És itt nem csak arról van szó, hogy egyre több felhasználó csatlakozik, de más közösségi média oldalak is “másolják” a TikTok legnépszerűbb funkcióit.
A TikTok tartalmak mások mint a többi felületen, és abban rejlik a népszerűségük, hogy a felhasználók megmutathatják önmagukat és kreativitásukat. Nem kell tökéletesnek mutatkozni, elég ha van egy jó történeted, egy különleges látásmódod, vagy egy gyors és hasznos tipped. Ez pedig nem csak magánszemélyeknek szól, de a márkák is bemutathatják szerethető, hétköznapibb vagy akár vicces oldalukat, amihez a közönség szívesen csatlakozik.
Miért ajánljuk?
Hatalmas lehetőség rejlik benne, hogy organikusan elérd a célközönséged és növekedni tudj, ez pedig elősegítheti a többi felületen is a közösségépítésedet.
Fedezd fel az Instagram lehetőségeit
Az Instagram Reels a legjobb példája annak, hogyan veszi át a TikTok legjavát egy másik platform. A Reels (, ami még Magyarországon nem érhető el minden fiók számára) nagyon hasonló a TikTokon futó videókhoz, zenékkel, feliratozási lehetőséggel, és ez is teljes képernyős formában jelenik meg a hírfolyamban.
Az Instagramon elérhető organikus elérés még mindig magasabb mint a Facebookon és ha a posztok mellett a Stories, élők, Kalauz, Reels funkciókat is rendszeresen használod, akkor nagyon jó eredményeket érhetsz el. Ezekkel kapcsolatban tippeket itt írtunk korábban.
Alakíts ki szoros közösséget Facebookon
A Facebookon organikusan elérni a célközönséget igazi kihívás, de van néhány eszköz, amivel nem lehetetlen. Az interaktivitást kiváltó bejegyzések és a személyes történetek, amihez a közönség kapcsolódni tud önmagukban is képesek nagy elérést, aktivitást generálni. Ha ennél beljebb lépnél, gondolkodj el a Facebook csoport létrehozásán, ahol az érdeklődők legjavát gyűjtheted össze. Gondold végig, hogy tudsz-e különleges tartalmakat, tippeket, kulisszatitkokat, kedvezményeket megosztani egy ilyen csoportban, beszélgetést generálni a termékedről vagy szolgáltatásodról. Legyen a csoportod személyesebb, szakmaibb, adj értéket.
Ezek a trendek inkább iránymutatások arra vonatkozóan, hogy merre mozdul el a tartalomfogyasztás, és ennek megfelelően miben érdemes gondolkodnod. Nem azt jelenti, hogy jelenj meg olyan oldalakon, amik idegenek tőled és a márkádtól, dönts aszerint, hogy melyik illeszkedik a cég célkitűzéseihez, a márka arculatába. Ha pedig az is érdekel, hogy milyen tartalmakat ossz meg a közönségeddel, tarts velünk a cikk folytatásában, amit itt érsz el.