Minden márkának szüksége van egy jó történetre (storytelling)

YCO
YCO
storytelling

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Az egyre inkább perszonalizált fogyasztás korszakában a vásárlóknak nincs szükségük számokra vagy ígéretekre, csak az számít, hogy az adott termék miért fontos vagy előnyös a számukra. A storytelling technikák ebben segítik a vásárlókat.

    A kreatív és vonzó tartalmak növelik a márka ismertségét és kedveltségét. Ezt a márkák egyre gyakrabban valamilyen storytelling megoldás (márkatörténetek) alkalmazásával igyekeznek erősíteni. Számos vállalat építette az alapjait a történetekre, melyek az alapítók vízióit, elképzeléseit képviselik, így a Toms Shoes, az Uber, vagy a Starbucks is erős sztorival rendelkeznek. A fogyasztók szempontjából ez rendkívül fontos, hiszen elsősorban azokhoz a márkákhoz tudnak kötődni, melyekkel azonosulni képesek.  Bár nagyon sok sikeres történetet ismerünk, ez mégsem könnyű feladat, számos vállalatnak szembesülnie kell saját identitásának megtalálásában felmerülő nehézségekkel. Hogyan lehet mégis közelebb kerülni a jó történethez?

    A kvalitatív kutatások hatékony módját jelentik a márka  üzenetének megtalálásához, a story könnyen érthető és átérezhető megfogalmazásához.

    A Nestlé korábbi vezérigazgatóját idézve:

    Nem az az érdekes, hogy „ki, mit, hol, mikor, mennyiért és milyen gyakran” vásárol, azt mondja meg, hogy „miért„.

    A kvalitatív megkérdezési technikákkal közelebb kerülhetünk a fogyasztói nézőpontok megismeréséhez. mindamellett, hogy visszajelzéseket kaphatunk a márkáról, a koncepcióról. Sőt, akár új célcsoportokat is definiálhatunk.

    Hogyan jutunk el a jó story-hoz?

    Annak érdekében, hogy a kutatás hozzájáruljon egy igazán jó történet kialakításához, fontos kideríteni, hogy a résztvevőknek milyen tapasztalatai, élményei vannak a márkával. Így a személyes történetek összegyűjtésével  és összegyúrásával egyetlen márkatörténet jön létre végül.

    A fogyasztók márkáról történő gondolkodásának megismerésére és koncepciók tesztelésére az innovatív marketingkutatás válasza az online módszerek fejlesztése. Ezek a megoldások idő- és költséghatékony módon képesek elérni a fogyasztók nagy csoportját (pl. online fórum, netnográfia). Ezen kívül a szövegelemző eszközök lehetővé teszik a különböző kulcsszavak azonosítását és mérését. Így lehetőséget teremtenek az idézetek kódolására, melyek segítenek a kutatónak az üzenetek átformálásában egy  koherens történetté.

    Összességében tehát a jó márkatörténet több, mint a fogyasztók elköteleződésének és érdeklődésének növelése. Az elköteleződés megteremtése a cél! Ez jelentheti a különbséget egy márka sikere és kudarca között. Ahogy egy régi mondás tartja: „Minden kép egy történtetet mesél el.” Ahhoz, hogy ma egy márka sikeres tudjon lenni, el kell mesélnie egy történetet, amit a fogyasztó elképzelhet és azonosulni tud vele.

    Legutolsó bejegyzéseink

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    A ChatGPT az új marketinges kolléga?

    Órákig tartó kreatív ötletelés helyett pár perces brainstorming? Hatékony és gyors szövegalkotás? Egy azonnal ott termő segítség, amikor elakadsz? Nem, ez nem csak egy szép álom a marketingesek számára. Ez a ChatGPT. Ha érdekel, hogy mi, mint ügynökség mire és hogyan használjuk, akkor olvass tovább!

    Katona Kriszti
    Katona Kriszti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!