Technológia által vezérelt design trendek

YCO
YCO
dizájn trendek

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Az internet és a webdesign jó pár fejlődési szakaszon van túl a ‘90-es évek óta. Kezdetben egy kód megírása is olyannyira új és nagy kihívásnak számított, hogy a weboldal tulajdonosok nem is igen törődtek a felhasználóbarát funkciókkal vagy az esztétikummal. Ma már azonban a design trendek hatására alapkövetelmény a jó felhasználói élmény, a vonzó, mobilbarát és gyors weboldal.

    Lássuk, hogyan határozta meg napjainkig a technológia fejlődése a webdesignerek mozgásterét!

    90s – A hőskor

    Ebben az időszakban jelentek meg a weboldalak, amik még sokkal inkább hasonlítottak villogó hirdetőtáblákra, mint a mai weboldalakra. A GIF-ek, iFrame-ek és HTML szabta keretrendszerbe. Ezek a harsány trendek persze fokozatosan lettek letisztultabbak, ahogy a technológia fejlődése lehetővé tette a vonzóbb megjelenésű és használhatóbb weboldalak elkészítését.

    00s – A flash korszak

    A 2000-es években jelent meg a flash, mint platformfüggetlen fejlesztői eszköz. Határtalan lehetőségek álltak rendelkezésre és mivel a laptopok se voltak még elterjedtek, gyakorlatilag csak desktop optimalizációra volt szükség. Amit a webdesignerek megálmodtak, az mindenhol ugyanúgy mutatott. Ekkor már lehetőség volt a tipográfia szabad alkalmazására, az évtized második felétől pedig a fejlesztők képesek voltak igazán izgalmas és interaktív tartalmak megjelentetésére weboldalakon és számítógépes játékokban egyaránt. Ekkor indult el a ma is legnagyobb nyilvános videómegosztó webhely, a YouTube – szintén a flash player technológiára alapozva.

    Kispál és a borz gif
    10s – Reszponzivitás és szkeumorf design

    A 2010-es években az okostelefonok és táblagépek új interakciós megoldásokat hoztak. Ilyen többek között a multi-touch technológia is, ami a többujjas érintőképernyő ill. trackpad funkciókra utal, mint a zoom vagy a swipe. Az új felületek azonban megkövetelték a reszponzivitást. A weboldalak három különböző felületre való optimalizciója nem kis kihívást jelentett a kezdetekben. Részben ennek is köszönhető, hogy erre az időszakra sokkal inkább jellemző a letisztult, szellősebb, SEO-barátabb, kiegyensúlyozottabb elrendezés, a nagyobb whitespace-ek.
    Ebben az időszakban terjedt el a szkeumorf design is: A fejlesztők és designerek a valóságból vettek kölcsön hangokat és textúrákat, melyeket grafikákba, animációkba helyeztek. A Google is átvette Google Material Design néven ezt a lapos, textúrák nélküli grafikai megoldást, ahol a mélységekkel, árnyékokkal és színátmenetekkel játszanak a tervezők.

    design trendek
    design trendek
    20s – A kerék

    A 2020-as években minden bizonnyal újra feltaláljuk a kereket. A technológia eljutott oda, hogy az okostelefonok nagyjából tízszer olyan gyorsak, mint a ‘10-es évek elején a flash weboldalak tervezésekor a számítógépek. Ismét trendi a ‘90-es évekből ismert élénk színhasználat, a GIF animációk, de már a letisztult, minimalista körítés, finom árnyékok, modern, 3D elemek a jellemzőek. A reszponzív webdesign is kiteljesedhetett a vektoros webhely képekkel, így kijelenthetjük, hogy határ a csillagos ég.

    Mindezek mellett persze számos említésre méltó webdesign irányzat megfigyelhető és érdemes figyelemmel követni a különböző trendeket. Az olyan webes nagyhatalmak, mint például a Facebook, a Google és az Apple persze erősen meghatározzák a közízlést, de a tervezésnél nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy milyen célcsoportnak készül a weboldal.

    A YCO tudását és tapasztalatát felhasználva, folyamatosan feszegeti a határokat. A kutatási-, marketing- és fejlesztési kompetenciáinkkal megkeressük a fókuszt és ha ez megvan, akkor próbálunk kitörni a keretekből. Olyan megoldásokat biztosítunk az ügyfeleinknek, ami versenyelőnyt jelent és nem megszokott.

    Megkérdeztük ezekről a trendekről Find your Y workshopunk résztvevőit is.

    A technológiai fejlődés vonatkozásában értelmezett dizájnváltozások kapcsán arra kértük a partnereinket, hogy reflektáljanak saját magukra és értékeljék a weboldalaikat. Ebben a kérdésben érintettük naprakészséget, a megjelenést, a tartalmat és a felhasználói élményt (funkciók, felhasználóbarát működés és mobilnézet).

    Technológia által vezérelt trendek 2

    Az előzetes várakozásainkat beigazolták a válaszok (n=15). A tartalom szempontjából érzik a weboldal tulajdonosok a leginkább a fejlődési potenciált. Sok esetben ez a rész jelenti a leginkább időigényes feladatot, abból a szempontból hogy folyamatos újragondolást és megvalósítást igényelnek az olyan szöveges tartalmak, mint a bolg bejegyzések, hírek, termékoldalak stb.

    Ehhez képest a különböző felületekhez igazodó megjelenés (mobilnézet), a design és a felhasználóbarát működés azok az elemek, melyekkel leginkább elégedettek az ügyfeleink.

    A Find your Y előadói olyan témákat érintettek még, mint a fogyasztói magatartásban tapasztalható trendek és a digitális marketing aktuális eszközei.

    Tekintsd meg kapcsolódó előadásunkat!

    Legutolsó bejegyzéseink

    igy-legyen-sikeres-google-ads-fiokod-2025

    Így legyen sikeres Google Ads fiókod 2025-ben

    Egy dolog biztos a változó (PPC-s) világban: Google Ads hirdetésre szinte minden esetben szüksége van egy márkának ahhoz, hogy érvényesülni tudjon a digitális világban. Akár új fiókot, márkát szeretnél indítani, akár meglévő fiókodnak szeretnél újult erővel nekifutni 2025-ben, ebben a cikkben segítek kihozni a legtöbbet fiókodból.

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!