YCO és ami a márkák mögött van…

YCO
YCO
trends in brands

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    A TrendsInBrands kutatásunk eredményeinek összefoglalója

    A Brand Festival 2022 rendezvényre történő felkészülésünk része volt egy szakértői megkérdezés, amelyben marketing döntéshozókat kérdeztünk meg a szakmával kapcsolatban, különös tekintettel a márkákra ható trendekre.

    Digitális ügynökség révén online kérdőívünket elsősorban social media célzások segítségével juttattuk el a megfelelő kitöltőkhöz a rendezvényt megelőző hónapban. Ennek eredményeképpen 64 szakember osztotta meg velünk a tapasztalatait és a véleményét.

    Kutatásunk nem minősül reprezentatívnak, elsősorban fogyasztói/ termelői és szolgáltató szektor közép- és nagyvállalati szakembereinek tapasztalatait mutatja, ugyanakkor jól illusztrálja a marketing területen megfigyelhető jelenségeket.

    A következőkben a kutatás tapasztalatait foglaljuk össze.

    A megkérdezés nyitó felvetése a marketing munkát nehezítő tényezők feltérképezése volt a jelen helyzetben. 

    Az alábbi szófelhő arról tanúskodik, hogy jól tipizálható problémákkal néznek szembe a marketingesek a mindennapi munkájuk során:

    • fogyasztók: a célcsoportok értése, célzása, elérése és az ügyfélszerzés egyértelműen megjelenik a válaszokban
    • környezet: a bizonytalan gazdasági környezet, a gyorsan változó trendek a marketing munkát is nyilvánvalóan érintik
    • digitalizáció és adatvezéreltség: ezen kívül kihívások elé állítja a marketingeseket a digitális transzformáció “kényszere”, az adatok gyűjtése, kezelése és még inkább a használata
    marketing nehézségek
    marketing nehézségek

    (n=64)

    Kiinduló feltételezésünk volt, hogy a nemzetközi szakcikkekben megjelenő marketing trendeket nem csak mi a YCO-nál 🤓, de más magyar marketinges kollégák is érzékelik. Nem is csalódtunk. ☝️

    • A leginkább érezhető trendek az online környezettel kapcsolatosak a magyar piacon, ami az online környezetet és az ott csoportosuló felhasználókat is jelenti.
    • A munkaerőpiac a marketingben is forrópont, hiszen a szinte minden szektorban érezhető munkaerőhiány magával vonja a munkáltatói márkák építésének szükségességét, valamint a munkavállalók bevonását a márka kialakításába, működésébe.
    • Ami szinte minden témához szorosan kapcsolódik az a storytelling, hiszen a történetalkotás és -mesélés a márka szerves részévé válik.
    marketing-trends
    marketing-trends

    Természetesen nem csupán a marketing trendek alakítják a szakmát. Ha kicsit távolabbról szemléljük a szektort, akkor a gazdasági folyamatok hatása is nyilvánvalóvá válik. 

    Nem meglepő módon a gazdasági válság következményeit érzékelik a legnagyobb arányban a marketingesek, de jelentős a hatása a digitalizációnak és a digitális transzformációnak is.

    környezeti hatások
    környezeti hatások

    Mindezeknek a tényezőknek a hatására a válaszadóink (n=47) átlagosan 20%-os marketing büdzsé csökkenéssel számolnak a következő évben.

    A Brand Festivalon a YCO szakértői csapatának felvetése a virtualitás és a storytelling értelmezése a márka szempontjában. Arra kerestük a választ, hogy a márkák hogyan boldogulnak a virtualitás – válságok – közösségek háromszögében. Gergő előadását pedig, itt olvashatod el. 

    Legutolsó bejegyzéseink

    igy-legyen-sikeres-google-ads-fiokod-2025

    Így legyen sikeres Google Ads fiókod 2025-ben

    Egy dolog biztos a változó (PPC-s) világban: Google Ads hirdetésre szinte minden esetben szüksége van egy márkának ahhoz, hogy érvényesülni tudjon a digitális világban. Akár új fiókot, márkát szeretnél indítani, akár meglévő fiókodnak szeretnél újult erővel nekifutni 2025-ben, ebben a cikkben segítek kihozni a legtöbbet fiókodból.

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!