Van egy márkám… Kész is vagyunk?

YCO
YCO
van egy márkám

Magunkra egy digitális szakmai műhelyként tekintünk, ahol minden héten magas kvalitású szakemberek, együtt dolgoznak saját ötleteken, és komoly célokkal rendelkező vállalatok egyedi problémáin. A publikációink a piacnak és a szakmának szólnak, reméljük a gondolatainkat hasznosnak találjátok!

további cikkek tőle

Értesülj a legfrissebb trendekről!



    Természetesen nem. A márka nem statikus eleme a vállalatnak, hanem a stratégia része, mely folyamatos tervezést és megvalósítást igényel. Vagyis tudatos építkezést.

    Gyakran merül fel a kérdés, hogy valóban ismerjük a saját márkánkat?

    Vajon a vállalati stratégiába ágyazottan gondolkodunk róla? És egyáltalán, miért fontos ez?

    Az Online Jelenlét Monitoring szolgáltatásunk áprilisi témája azért foglalkozik a márka kérdésével, hogy rávilágítsunk: a vállalati identitás (corporate identity) nem izolált része a szervezetnek, hanem optimális esetben

    • a vállalati céloknak megfelelően megfogalmazott kép, mely tükrözi azokat a víziókat, amit a vállalat kommunikálni szeretne magáról, 
    • ezáltal pedig egyfajta kiindulópontot ad a vállalat további stratégiáinak megvalósításához (marketing, pénzügy, termelés, értékesítés stb.).

     

    márka márkadöntések helye a vállalati stratégiában
    márka márkadöntések helye a vállalati stratégiában

    A márkázás, mint folyamat – hiszen a márka nincs kész egy logóval vagy arculattal – komplex menedzsment feladat és komoly költségekkel jár. De megéri a befektetett erőforrásokat az ezáltal elérhető versenyelőny, hiszen

    • a fogyasztó könnyebben meggyőzhető a vásárlásról egy ismert és megbízható márkával,
    • a vásárlók gyakrabban válnak hűségessé és ajánlják másoknak a márkát, a szájreklám pedig rendkívül nagy jelentősséggel bír ebben az építkezésben,
    • erős márka esetében olyan nehezen másolható értéket hozunk létre, mely komoly előnyt jelent a versenytársakkal szemben, 
    • ugyanakkor a munkavállalók elköteleződését is erősíti.

    Gondoljuk csak végig! Miért választunk egy-egy jól felépített márkát a versenytársak kínálta lehetőségek helyett? Mert jobban bízunk benne, elhisszük, hogy a termék teljesítménye is jobb lehet, pedig erről sok esetben nincsen szó.

    Vegyünk fogkrémet, porszívót vagy éppen fűnyírót, rengeteg márka közül választhatunk. Vannak, akik egyértelműen ragaszkodnak egy-egy brand-hez, de a legtöbb esetben van néhány kedvelt márkánk, amelyek közül leggyakrabban választunk. 

    És az online térben, ha lehet, még fontosabb a márkaépítés kérdése, hiszen nagyobb zajban, és sokkal strukturáltabban kapják a fogyasztók az információkat, így az is nehezebb, hogy megkülönböztessük magunkat a versenytárs márkáktól.

    A cél persze minden esetben a márkahű vásárló elérése! 🙂

    márka vállalat fogyasztó reláció a piacon
    márka vállalat fogyasztó reláció a piacon

    Egyértelmű tehát, hogy a márkastratégiát két oldalról kell kezelnünk, hiszen a márkának egyrészt igazodnia kell ahhoz a képhez, amit a vállalat közvetíteni szeretne magáról, másrészt pedig el kell érnie, hogy a fogyasztók fejében a márkáról kialakult kép is ehhez közelítsen.

    Mi jut eszünkbe, ha azt halljuk, hogy Mercedes? És ha azt, hogy Dodge? És mi jut eszünkbe a Tata-ról? Más és más, sokaknak több, másoknak kevesebb. De összességében mégis érzékelhető, hogy melyik gyártó márkája tud többet nyújtani az érzésekben. Erről szól a márka.

    Nem egyszerű feladat, de jól átgondolt, felépített stratégiával mindez a mi márkánk esetében is megoldható.

    A vállalat és a fogyasztó közötti viszony menedzselése

    Saját önképünkhöz hasonlóan a márkának is szüksége van identitásra, amihez hozzátartozik

    • a story, amitől szerethetővé és hitelessé tud válni,
    • de illeszkedik a vállalati célokhoz és
    • a vállalat identitásához (corporate identity), de hozzá tartoznak olyan objektíven leírható elemek is, mint
    • a márkaportfolió vagy a márkaarchitektúra (a márkák vállalaton belüli hierarchiája, egymáshoz való viszonya).

    Ha úgy tetszik ez az “üzenet”, amit szeretnénk eljuttatni a fogyasztóhoz és egyértelműen pozicionálni márkánkat a piacon.

    márka Márkaidentitás és márkaimázs kapcsolata
    márka Márkaidentitás és márkaimázs kapcsolata

    Ugyanakkor a “vevői” oldalon nem kizárólag a márka által küldött üzenetek hatnak. A fogyasztó fejében a márkáról kialakult képhez hozzájárulnak a saját tapasztalatai, a versenytársak viselkedése és természetesen más fogyasztók véleménye is…

    Kialakítva ezzel a márkaimázst, melynek megismerése és folyamatos mérése elengedhetetlen része a márkastratégiai döntéseknek.

    Ebben jelent segítséget

    • az online jelenlét folyamatos auditálása a márkára vonatkozó KPI-ok mentén valamint
    • a márkaérték mérések.
     

    A célunk tehát, hogy segítsük az ügyfeleinket a tudatos márkastratégia és ehhez illeszkedő marketingkommunikáció kialakításában a piaci információkra (vállalati, versenytárs és fogyasztó oldalon) támaszkodva.

    A YCO csapata

    Legutolsó bejegyzéseink

    igy-legyen-sikeres-google-ads-fiokod-2025

    Így legyen sikeres Google Ads fiókod 2025-ben

    Egy dolog biztos a változó (PPC-s) világban: Google Ads hirdetésre szinte minden esetben szüksége van egy márkának ahhoz, hogy érvényesülni tudjon a digitális világban. Akár új fiókot, márkát szeretnél indítani, akár meglévő fiókodnak szeretnél újult erővel nekifutni 2025-ben, ebben a cikkben segítek kihozni a legtöbbet fiókodból.

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    tiktok-ppc-cover

    Elhirdettünk TikTokon 13 millió Ft-ot, megérte?

    Az elmúlt évek egyik legnagyobb újítása a TikTok platform meteorszerű berobbanása volt a hazai (és nemzetközi) piacra is, a lelkes PPC közösség pedig azonnal meglátta a lehetőséget a kíváncsi szemek lefoglalására. Közel két év alatt partnereinkkel 13 Millió Ft-ot költöttünk el a TikTokon kampányokra, de vajon megérte? Derítsük ki együtt!

    Kiss Peti
    Kiss Peti
    összes bejegyzés megtekintése

    YCO Digital Agency

    Azért dolgozunk, hogy ügyfeleink annyira büszkék legyenek a digitális jelenlétükre, mint a saját cégükre, márkájukra.
    Valós üzleti problémákra, egyedülálló digitális élményt teremtünk.

    Megnézem

    Ahova jó tartozni

    A hely, ahol kifejezhetem mennyire hálás vagyok azoknak az embereknek, akik nap mint nap segítenek. Ahol mindig van mit ünnepelni! Ahol örömmel látnak. Ahol elismernek.
Alkalmazás, amely eszköz kezedben a mindennapos elismerés támogatásában, intézményében vagy a szervezeti kultúrájában.
    megismerem

    Csatlakozz szakmai műhelyünkhöz!

    Olvass értékes szakmai cikkeket és inspirálódj velünk!